Собствениците на автомобили в Европа плащат по около 400 евро на година повече от очакваното за гориво, показва изследване на International Council on Clean Transportation. Разминаването идва заради твърденията на автомобилните производители за разхода на гориво в брошурите и реалния разход, пише Bloomberg.

Емисиите на въглероден диоксид са със средно 42 процента по-високи, отколкото показват официалните данни от автомобилни производители, сочат данни на организацията, която помогна за разкриването на "Дизелгейт" във Volkswagen. През 2001 г. разликата е била само девет процента, което показва, че твърденията за подобрения в ефикасността на двигателите с вътрешно горене се разминават с истината.

Данните за изследването са получени след анализ на 1.1 милиона автомобила в освем европейски страни. Разлика има и в САЩ, Япония и Китай, но в Европа тя е най-голяма заради хлабавите регулации и слабия контрол, пишат от ICCT. По-късно тази седмица Европейската комисия трябва да представи ново предложение, с което да се справи с проблема.

Фокусът върху емисиите, които автомобилите изпускат, се засили отново след разкритията, че най-големият автомобилен производител - Volkswagen, е поставял софтуер, благодарение на който е лъгал по време на лабораторните тестове. Кризата намали търсенето на дизелови модели и накара компаниите да обърнат по-голямо внимание на електрическите автомобили.