Роденият в Италия изпълнителен директор на Renault Лука ди Мео има доста амбициозен план - да преобрази скоро съживения бранд на компанията за спортни автомобили в "мини ​​Ferrari", пише Bloomberg.

Alpine е 65-годишна френска марка, която Renault съживи само преди няколко години след две десетилетия на покой. Тази година обаче Renault е продала едва малко повече от хиляда броя от спортните автомобили A110 - единствената моделна линия на марката на Alpine.

По-рано ди Мео заяви, че 30% от продуктовата гама на Renault трябва да бъде прекратена. Въпреки това сега той е на мнението, че именно Alpine е готова за разширяване. По думите му ако Renault съчетае модерната инженерна работа на моторната състезателна програма на Renault с "квазизанаятчийската" работа на завода на Alpine в Северна Франция, може да се получи нов автомобилен шедьовър - "мини Ferarri". Но пред ди Мео има много работа, за да накара света да говори за Alpine в същия дух, както за италианския производител на суперавтомобили.

Renault най-накрая възроди спортния Alpine, някога правен и в България

Renault най-накрая възроди спортния Alpine, някога правен и в България

Ще се конкурира с Porsche Cayman и Alfa Romeo 4C

Alpine може и никога да не получи звездите, които Ferarri носи гордо в индустрията, но със сигурност ще превъзхожда италианската марка по един показател - цената. Alpines не е евтина кола - във Франция моделът A110S започва от 67 900 евро, или 79 500 долара. Въпреки това най-евтините модели на Ferrari започват от повече от 200 000 долара.

Главният въпрос е дали мечтата на ди Мео е рентабилна. На масовия европейския пазар, който е пренаситен с марки, Renault се конкурира главно за бизнес ниски маржове. Френският гигант загуби рекордните 7,3 милиарда евро през първото полугодие на 2020-а и дори даваше индикации, че ще прекрати алианса с дългогодишния си японски партньор Nissan, след като предишният директор на обединението - Карлос Гон, беше задържан през 2018 година.

Моделът A110 на Alpine е любимец на списанията за коли. Въпреки това обаче продажбите в световен мащаб на модела намаляват от съживяването му в края на 2017 година, достигайки едва 4 835 броя миналата година.

Renault постигна историческа загуба от $8,6 милиарда през първото тримесечие

Renault постигна историческа загуба от $8,6 милиарда през първото тримесечие

Акциите на Nissan се сринаха с 10% за ден, след като компанията спря да изплаща дивиденти