Ще започнем този текст със споделянето на една дребна на пръв поглед ситуация, видяна от нашия екип, която обаче илюстрира прекрасно за какво ще си говорим в това ревю.
След цял ден шофиране на новото Renault Rafale, паркирахме колата на затворен хотелски паркинг в Гърция, където беше предвидена нощувка преди следващото каране. Докато се отдалечаваме от автомобила, нямаше как да не забележим как шофьор на популярна марка германски премиум возила спря до нашия френски "изтребител", извади си смартфона и започна да го снима през прозореца. Така вече бяхме сигурни, че караме модел, който много привлича внимание.
Дизайн, вдъхновен от авиацията
Всъщност, по време на всички изминати няколко стотин километра по българските и гръцките пътища най-новият модел на френския производител срещаше постоянно погледите на другите водачи - просто защото у нас той тепърва навлиза на българския пазар, а дизайнът му е доста открояващ се спрямо местния автопарк.
Източник: money.bg
Вдъхновен от аеронавтиката, обликът на Renault Rafale впечатлява с плавните и изискани линии, наподобяващи фюзелаж на самолет. Като резултат от задълбочени изследвания, елегантният спортбек корпус естествено се вписва в околната среда, създавайки динамично SUV купе с атлетичен силует.
Новата предна решетка, която ще бъде постепенно внедрена и в други модели на марката, се отличава с преливащи черно-сини нюанси и характерен спойлер отзад, който подчертава спортния дух на автомобила.
Размерът има значение
Интериорът на Rafale е също толкова впечатляващ, съчетавайки естествени материали като шисти и корк, а също и Alcantara, състояща се от 60% рециклирани компоненти. Тази комбинация от иновации и устойчивост прави новият модел не само визуално привлекателен, но и екологично отговорен.
С дължина от 4,710 мм, широчина от 1,860 мм и височина от 1,610 мм, новият Renault Rafale предлага впечатляващи размери, които го позиционират сред най-просторните SUV купета на пазара. Адресирайки генезиса на автомобила можем да кажем, че мястото за краката на местата отзад е мечта за всеки пътник в самолет.
Източник: KEOS Sofia
Автомобилът работи с Google Assistent, чрез който можете да контролирате гласово редица настройки
Сравнен с модела Austral, Rafale е с 20 см по-дълъг, а широчината на осите е увеличена с 4 см, което допринася за по-добра динамика и управление. Допълнително, багажникът предлага значителен обем от 627 литра, който може да бъде увеличен до 1,900 литра при свалени задни седалки. Тези характеристики правят Renault Rafale идеален избор за активни семейства и любители на пътуванията.
Прозрачен покрив като в кабина на изтребител
Renault Rafale впечатлява не само с дизайна и размерите си, но и с иновационната технология на своя панорамен покрив Solarbay® (който се среща само в още един друг модел на пазара).
С площ от 1 м², този покрив предлага уникална функционалност за затъмняване и осветление, което може да се регулира по ваше желание. Има възможност за четири режима на затъмняване: пълна светлина, пълно затъмняване, затъмняване само на задната част и затъмняване само на предната част. Управлението е изключително удобно - можете да настройвате светлината с натискане на бутон на горната конзола или чрез гласова команда с Google Assistant.
Източник: KEOS Sofia
Прозрачният покрив, който може и да се замъглява, е истинска иновация при автомобилите
Solarbay е резултат от съвместното развитие на Renault Group и Saint-Gobain. Системата AmpliSky използва слоеве и PDLC* фолио, вградени в стъклото, които реагират на електрически ток. Saint-Gobain предоставя не само стъкления покрив, но и електронната система, което прави Rafale един от най-интелигентните и удобни SUV модели на пазара.
Мощност на двигателя - избирате между 200, а скоро и 300 к.с.
Екипът на Money.bg тества автомобил с новия E-Tech full hybrid 200 двигател, проектиран да осигури оптимален баланс между мощност и ефективност. С максимална мощност от 200 к.с. (147 kW DIN) и въртящ момент от 205 Nm при 1,750 rpm, този двигател гарантира динамично и приятно шофиране.
Автоматичната трансмисия с 6 скорости осигурява плавно и бързо превключване на предавките, като задвижването е предно (FWD). С работен обем от 1199 cc и 3 цилиндъра, двигателят отговаря на стандартите за емисии Euro 6 и е сертифициран чрез метода на тестване WLTP. Казано по друг начин, ще можете да го използвате във фирмения си автопарк и да отговаряте на новите екологични изисквания на Брюксел.
Източник: money.bg
В съвсем близко бъдеще ще се появи и вариант с 300 к.с., който ще осигури още по-близко изживяване до пътуването със самолет.
Цената на тествания от нас модел Techno Esprit Alpine HEV 200 е точно 91 990 лева. Иначе базовият Techno HEV 200 започва от 83 990 лева.