Румънската автомобилна компания Dacia, член от френската група Renault, представи новия си сравнително бюджетен модел Bigster, отбелязвайки навлизането си в сегмента C-SUV. Колата се предлага с "набор от допълнителни функции за най-взискателните клиенти, включително двуцветен цвят на купето и 19-инчови джанти", съобщава румънският производител, цитиран от Romania Insider.
Компанията казва, че изцяло новият Bigster ще бъде последван от още два вида превозни средства. Концепцията Bigster беше представена през 2021 г. Новият модел, представен на 9 октомври, който се произвежда в Румъния, е с 23 см по-дълъг от Duster 3 и се предлага с нови двигатели и много вътрешно пространство, според Hotnews.ro.
"Днес с Bigster, Dacia отговаря повече от всякога на очакванията на клиентите в C-сегмента", коментира Дейвид Дюранд, вицепрезидент по дизайна на Dacia.
Източник: Dacia
"Bigster е върховният израз на ценностите на Dacia и сега е водещият автомобил на марката", допълва Денис Льо Вот, главен изпълнителен директор на Dacia.
Щедрите размери на Dacia Bigster са подчертани от стегнати, геометрични форми и обеми. Усещането за здрав стил е допълнително подчертано от компактна, вертикална предна част, типична за SUV. Освен това, казват от Dacia, предните и задните предпазни плочи са боядисани в масата, което ги прави по-издръжливи и устойчиви.
Източник: Dacia
Изцяло новият Bigster се доставя със 17- или 18-инчови алуминиеви джанти като стандарт, с 19-инчови джанти с графичен дизайн, налични като опция с най-високата спецификация Journey. При по-високи нива на оборудване клиентите могат да изберат черен покрив, създаващ двуцветно покритие, което показва дизайнерските линии на автомобила - първи за Dacia.
Предлага се и нов цвят на корпуса, индиго синьо. Отвътре високо монтираното вертикално арматурно табло увеличава наличното пространство за пътниците отпред. Информацията за шофиране е групирана на 7" или 10" цифров инструментален панел (в зависимост от оборудването), докато информацията, свързана с мултимедийната система, се показва на 10,1" централен сензорен екран (стандартен за всички модели Bigster).
В зависимост от нивото на оборудване, новият Bigster се доставя с три типа централна конзола отпред: ниска, междинна или - за първи път в Dacia - висока конзола с подлакътник (с охладително отделение), индукционно зарядно устройство и щедро място за съхранение .
Dacia Bigster е първият автомобил на Renault Group, който получава новия задвижващ механизъм HYBRID 155, съчетаващ 4-цилиндров бензинов двигател със 107 к.с., два електрически мотора (мотор с 50 к.с. и стартер/генератор с високо напрежение), 1,4 kWh батерия (230V ) и автоматична електрическа скоростна кутия. Има четири предавки за двигателя ICE и две други за електродвигателите.
Тази комбинирана технология е възможна благодарение на липсата на съединител, каза Dacia. Задвижването HYBRID 155 допълва гамата HYBRID 140, налична за изцяло новите Duster и Jogger. Той осигурява повече мощност (до 15 к.с.), повече въртящ момент (до 20 Nm до 170 Nm само за двигателя с вътрешно горене) и увеличен капацитет на теглене (до 250 kg до около един тон). Купувачите могат да избират и между Bigster TCe 140, Bigster ECO-G 140 и Bigster TCe 130 4x4.
Предстои компанията да обяви началната дата за поръчките и ценовата листа. Заявката е автомобилът да е бюджетен, като според различни публикации средната цена на автомобила ще е под €30 000.