Всеки шофьор си има свой "черен списък", в който включва недостатъците на автомобила си. Световни автомобилни експерти изчислиха кои са петте технологични решения, които не се харесват на над 50 процента от водачите на автомобили в света.

Топ 5

1. Системата за стабилизиране ESP, когато не може да се изключи

Разбира се, че тази система е много полезна и важна, но в някои ситуации е необходимо интензивно въртене на задвижващите колела, за да излезете от калта. Случва се системата за контрол на сцеплението да е изключена отделно от системата за стабилизиране, но най-често те са едно цяло. И бутон за изключване на ESP изобщо не винаги е предвиден.

2. Кожен салон

Седенето по къси панталони на кожена седалка е доста неудобно, преди климатикът да охлади колата. През летните горещини покритието може да се нагрее до 60°C или повече. Дискомфортно за водачите е и студеното време. Факт е, че седалките от плат стават по-редки в новите автомобили, като това най-вероятно се дължи на почит към модата. Освен това, кожената облицовка е и доста по-скъпа.

Ще имат ли ("светло") бъдеще безпилотните автомобили

Ще имат ли ("светло") бъдеще безпилотните автомобили

Самоуправляващите се автомобили могат да бъдат по-безопасни от колите с шофьори

3. Сензорни екрани

При по-старите коли много функции могат да бъдат включени просто с натискане на бутон. Сега бутоните са заменени от сензорни екрани, които показват менюта и подменюта. Освен това, мониторите се цапат от постоянното докосване. Около сензорния екран почти винаги има и вложки, изработени от черна лакирана пластмаса, върху която се събира много прах.

4. "Патерица" вместо резервна гума

Съвременните автомобили масово се предлагат без пълноценни резервни части. Тънкото колело, наричано от мнозина "патерица", трудно може бъде наречено резервна гума. Особено неприятно е неговото използване през зимата на хлъзгав път със сняг и дупки. Затова и повечето шофьори не го харесват.

5. Пластмасовата облицовка на багажника

По-твърдите неща в багажника могат да оставят драскотини по пластмасовите части. Изглежда, че е по-рационално да се използва мека кожа за облицовка, но за жалост тя трудно може да бъде измита. Затова и намирането на универсално решение на този проблем засега изглежда невъзможно.

Не трябва да забравяме, че често недостатъците за едни са нещо страхотно за други. Така или иначе, има едно нещо около което се обединяват повечето по-опитни шофьори. И то е, че по-новите автомобили все по-често са повече дизайнерски, отколкото инженерни и това не е никак добре.

Ford и General Motors: Автомобилните дилъри са виновни за високите цени на новите коли

Ford и General Motors: Автомобилните дилъри са виновни за високите цени на новите коли

Преди е било рядкост търговците да продават автомобили над цената, препоръчана от компаниите