В продължение на години технологията на безпилотните (самоуправляващите се) автомобили стои примамливо точно зад "хоризонта". Независимо от смелите прогнози, напълно автоматизирани превозни средства все още не са се появили на пазара. Но изглежда, че технологията е готова за скок напред през 2022 година.

Компании, включително Mercedes-Benz, BMV и Honda, пускат на пазара така наречените Level 3 AVs, които ще позволят на шофьорите да свалят ръцете си от волана при специфични условия. Така че почти всеки голям производител на автомобили тества системи за самостоятелно управление.

Безпилотните превозни средства имат перспектива. Автомобилите, които се справят с повечето или всички задачи за шофиране, могат да бъдат по-безопасни от колите с шофьори, да работят по-ефективно и да отварят нови възможности за възрастни хора, хора с увреждания и други, които не могат да шофират сами.

Освен това, карането в кола като пътник е много по-малко стресиращо от шофирането, така че хората може да са готови да издържат на по-дълги пътувания и да се борят с трафика, ако могат да се отпуснат и да правят други неща по време на пътуването. Обещанието за спокойно и удобно пътуване до работа може дори да накара някои хора да се отдалечат от работните си места и да ускорят тенденциите за разрастване на предградията в големите градове.

Но докато вниманието разбираемо се фокусира върху безопасността, потенциалните въздействия върху околната среда на автоматизираните превозни средства до голяма степен са отстъпили на заден план.

Широкото разпространение на безпилотните автомобили ще доведе до увеличаване на пътниците в автомобилите и ще се отрази негативно на околната среда, пише изданието The Conversation.

Специалистът в Revolutions Future Mobility Джовани Чирчела прогнозира, че ще се влоши проблема със замърсяването на околната среда, поради популярността на безпилотните автомобили. Чирчела стига до заключението, че безпилотните превозни средства в бъдеще косвено ще нанесат сериозна вреда на околната среда, тъй като броят на автомобилистите ще расте.

Шведският град Гьотеборг иска да приеме самоуправляващи се коли

Първи голям град в Европа иска да приеме самоуправляващи се коли

Ключовият въпрос е как ще взаимодействат с останалите участници в движението

В огласен доклад на експерти се казва, че основният недостатък на безпилотните автомобили ще се окаже широкото им използване от хора, които преди това са се притеснявали да седнат зад кормилото. Според експерти, това не само ще увеличи нивото на замърсяване на околната среда, но и ще стимулира броя на задръстванията по градските пътища.

Джовани Чирчела се позовава на проучване, в рамките на което са интервюирани 940 собственици на автомобили Tesla. От проучването става ясно, че водачите, които са използвали функцията "автопилот", са пропътували годишно около 8000 км повече от тези, които не са я използвали.

Експерът обобщава, че ако производителите на автомобили не изобретят напълно безвъглеродна система за електрозахранване, то "безпилотното" бъдеще ще се окаже "мрачно".

Intel подготвя IPO на подразделението си за безпилотни автомобили

Intel подготвя IPO на подразделението си за безпилотни автомобили

Първичното публично предлагане на Mobileye по всяка вероятност ще е в средата на 2022 година