Румънската марка автомобили Dacia, част от френската група Renault, е единственият голям европейски производител на автомобили, който отбелязва двуцифрен ръст на продажбите в Европейския съюз (ЕС) през 2022 г., съобщава Romania-Insider.
Dacia е продала над 440 000 автомобила в ЕС през миналата година, което е ръст от 13,8% в сравнение с 2021 г., докато общите продажби на автомобили в ЕС са намалели с 4,6% до 9,25 милиона бройки, сочат данните на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
Позиция | Марка | Продажби 2022 г. |
1 | Volkswagen | 1 019 352 |
2 | Toyota | 635 533 |
3 | Peugeot | 556 591 |
4 | Renault | 541 493 |
5 | Mercedes | 529 222 |
6 | BMW | 503 781 |
7 | Audi | 475 801 |
8 | Skoda | 461 925 |
9 | Dacia | 440 193 |
10 | Kia | 429 483 |
В резултат на това румънската марка увеличи пазарния си дял в ЕС от 4% на 4,8%, скачайки на девето място по брой продадени превозни средства на единния пазар. Dacia изпрева корейските марки Kia (429 000 бройки, продадени в ЕС през 2022 г.) и Hyundai (420 000 единици), американската марка Ford (380 000 единици), италианската Fiat (367 000), френската Citroen (341 000 единици) и германската Opel (338 000 единици).
Позиция | Марка | Продажби 2021 г. |
1 | Volkswagen | 1 092 186 |
2 | Peugeot | 649 428 |
3 | Renault | 638 221 |
4 | Toyota | 635 533 |
5 | BMW | 534 136 |
6 | Mercedes | 515 262 |
7 | Skoda | 504 281 |
8 | Audi | 451 694 |
9 | Hyundai | 428 299 |
10 | Kia | 400 112 |
Новите модели Sandero, Logan и Jogger, пуснати на пазара през 2021 г., фейслифтът на флагманския SUV Duster и електрическият модел Spring, всички изиграха роля в увеличаването на продажбите на Dacia на пазар, където потребителите насочват вниманието си към по-евтини модели.
В по-широката Европейска зона за свободна търговия, която включва ЕС, Обединеното кралство, Исландия, Норвегия и Швейцария, Dacia продаде 475 500 единици през годината, което е с 15,8% повече в сравнение с предходната година, и достигна пазарен дял от 4,2%, което я прави 12-та в класацията по продажби.