Volkswagen представи визията си за бъдещето на автомобилите на марката. Компанията засилва електрическите си амбиции и се подготвя за нова ера в автомобилостроенето, в която екстрите ще бъдат включвани и изключвани дистанционно на база абонамент. Освен това тя загатна за електрически седан, който ще може да се управлява изцяло сам.
Volkswagen прогнозира, че до 2030 г. ще завземе 70% дял от електромобилите в Европа — двойно спрямо предходната цел от 35%. В Китай и САЩ компанията планира 50% дял. За да постигне това, германският концерн ще представя поне по един нов електромобил до края на десетилетието.
ID.4 GTX със задвижване на всички колела ще започне да се предлага в началото на 2021 г., а спортният ID.5 ще видим през второто полугодие. ID.6, 7-местно SUV за Китай, ще бъде пуснато през есента.
VW обаче забавя с две години плана си за електромобил под ID.3. Очаква се цената му да бъде €20 хил., но ще го видим чак през 2025 г.
Електромобилите се превръщат в софтуерен продукт, казват още от концерна. Компанията си представя бъдеще, в което ще печели от базирани на данни бизнес модели, което ще намали цените на автомобилите. VW планира да ги компенсира с приходи от зареждане, както и от софтуерни екстри, които клиентите могат да включват и изключват. Приходи ще носи и системата за автономно шофиране.
VW ще опрости значително структурата на своето портфолио, което ще намали сложността при производството. Всички екстри ще бъдат вграждани в автомобила, но ще бъдат активирани и деактивирани дистанционно на база абонаменти.
В по-краткосрочен план германският производител има амбиции да поправи софтуерната каша, която забърка с ID.3. И обещава, че от лятото моделите ще получават ъпдейти на всяко тримесечие — без да има нужда да посещават сервиз.
Volkswagen планира да инвестира около €16 млрд. в бъдещите тенденции до 2025 г. и поне 6% марж от 2023 г. За да постигне тези цели, компанията ще намали фиксираните разходи с 5%, ще увеличи продуктивността в заводите с 5% и ще оптимизира разходите за материали със 7%.
Volkswagen загатна за първи път и за изцяло нов електрически седан, който ще бъде показан през 2026 г. с ниво на автономност 2+ — но ще бъде технически готов за ниво 4, при което намесата на шофьор е възможна, но далеч от задължителна.
Любителите на марката с бензин в кръвта не трябва да се отчайват. VW планира наследници на Golf, Tiguan, Passat, Tayron и T-ROC. В следващите си поколения всички те ще бъдат с хибридна технология.