Проблеми по веригите за доставки и магазините заради пандемиятаГлобалният пазар на телевизори ще регистрира спад през тази година, поради пандемията COVID-19, сочи анализ на TrendForce. В същото време очакваното намаление няма да бъде толкова силно, колкото се смяташе досега.
Водещите телевизионни марки се сблъскаха през първата половина на 2020 г с различни проблеми по веригите за доставки, включително спиране работата на предприятия и закъснения при доставките в резултат на пандемията.
Поради ограничителните мерки, наложени от властите, много магазини за търговия на дребно бяха принудени да затворят, което също се отрази негативно на бизнеса на ТВ производителите.
Продажбите на телевизори през първата половина на годината са намалели със 7,7%, спрямо същия период на 2019-а, показват оценките на TrendForce. Очаква се доставките до края на 2020 г. да бъдат в рамките на 214,1 милиона единици, което е с 1,7% по-малко спрямо миналата година, отбелязват анализаторите. Новата прогноза е с 4% по-висока от тази през март, когато разпространението на коронавируса тъкмо набираше сила.
Анализ на данните от предишното десетилетие показва, че обикновено ТВ брандовете доставят около 46% от годишната си продукция през първите шест месеца, а останалите 54% - през втората половина на годината пише DailyComm. През 2020 г. показателите за първото полугодие не достигат средното ниво с около 4-5%, но не е изключено доставчиците да наваксат изоставането през второто полугодие.
Въпреки че продажбите на телевизори на глобалния пазар са намалели в периода януари - юни, наблюдава се увеличение с 20% в Северна Америка. Този ръст е обусловен от предприетите от властите мерки за стимулиране на икономиката и изплащането на обезщетения за безработица.
А така също, използването на телевизори се увеличава в условията на карантина и дистанционна работа. От това се възползват някои компании за телевизори. Vizio, в частност, която традиционно се фокусира върху пазара в Северна Америка, може да увеличи доставките си тази година със 17,6%.
Китайските марки TCL и Hisense, които през последните години агресивно разширяват присъствието си на чуждестранните пазари, не са загубили амбициите си на фона на пандемията. Въпреки негативната динамика на пазара, те увеличават доставките, благодарение на широката гама и достъпността на техните продукти.
В същото време, на фона на засилване на влиянието на китайските ТВ производители и Vizio, представянето на японските марки и други по-малки ТВ брандове се влошава, сочи анализът на TrendForce.
Седалището на Vizio се намира в Ървайн, Калифорния. Компанията е известна с производството и продажбата на телевизори с плосък екран на достъпни цени. Компанията има няколко инвеститора, но един от най-големите, Amtran, е базиран в Тайван. Мисията на компанията е създаването на надеждни телевизори с висока разделителна способност (HDTV) за населението на Съединените щати на по-ниска цена, затова тя е подценена по отношение на големите имена като Samsung,LG, Sharp и Sony на пазара на телевизори с висока разделителна способност.
Ключът към успеха на Vizio са производствените предприятия в Азия, които предлагат евтина работна ръка и по-ниски производствени разходи.
ivan-atanasov
на 31.07.2020 в 21:22:08 #1За пръв път чувам за марка визио