Фитнес членство? Най-вероятно имате. Абонамент за стрийминг услуги? Разбира се. А скоро към това можете да добавите и абонамент за любимия си хотел.
Независимо дали става въпрос за удоволствие, работа или дългосрочно настаняване, хотелиерските оператори се надяват престоя при поискване да бъде следващото ви задължително членство, в опит да се справят с пандемията. Туристическия сектор бе най-силно засегнат от кризата и се опитва да стъпи на краката си и разшири своя обхват и приходи.
InterContinental Hotels Group, Marriott и Accor са сред основните имена, които са пуснали или обмислят месечни планове за абонаментни плащания, в момент, когато хотелиерските вериги са силно засегнати от пандемията.
Хотелите се стремят да привличат нови клиенти с набор от абонаментни услуги. Разбира се, цената за този абонамент е далеч по-висока, от тази на други подобни услуги, с които потребителите са свикнали.
С месечни цени, вариращи от 1100 долара в Сингапур до 1970 долара в Индонезия, гостите на InterContinental вече могат да се радват на различен достъп до работни пространства, стаите и съоръженията на InterContinental при нови пакети "работа от хотел".
Междувременно Accor заяви пред CNN за Global Traveler, че "разглежда месечните абонаментни такси", тъй като обмисля да преоборудва стаите си в частни фитнес зали и дори звукозаписни студия.
Marriott от своя страна заяви, че ще обяви плановете си през следващите седмици.
Но хотелите търсят не само корпоративни работници. След като наблюдават огромното повишение на абонатите на гиганти като Netflix, Peloton и Spotify по време на пандемията, все повече хотели търсят абонаментни модели, за да запълнят заетостта си и липсващите си приходи.
Колкото можеш да пътуваш
Миналият месец групата за луксозни пътувания Inspirato заяви, че е станала първият оператор от този тип, изцяло базиран на абонамент, разширявайки съществуващ модел "колкото можете да пропътувате", като същевременно пуска втори абаномент с намалена цена.
Срещу 2500 щатски долара на месец, базираната в Денвър фирма позволява на абонатите си да отседнат в 300 места за настаняване в световен мащаб, без да плащат такси за нощувки, данъци или други такси съгласно годишното си членство в Inspirato Pass.
Междувременно наскоро стартиралата опция Inspirato Club на стойност 600 долара на месец предоставя достъп до колекцията от места за пренощуване на групата, като допълнителни такси се начисляват на всяка ползвана нощувка.
Компанията казва, че няма определено ограничение за престой, въпреки че типичният абонат пътува на всеки шест до осем седмици средно четири нощи и се прилагат максимални 60-дневни престои.
Този ход бележи промяна на досегашната ограниченост на 10-годишния частен клуб, следствие от солидни такси за регистрация и отговаря на "увеличеното търсене на абонаментни услуги" в други сектори, каза съоснователят и главен изпълнителен директор на оператора Брент Хендлър.
"Netflix на хотелиерството"
Марките от висок клас също обмислят подобни абонаментни такси.
През август базираната в Панама бутикова група Selina заяви, че ще отдаде 50% от стаите си на месечни цени от около 500 долара.
На други места холандската верига CitizMM пусна две абонаментни услуги за своята международна мрежа от 21 имота в Ню Йорк, Париж и Амстердам.
Видяхме, че това е възможност веднъж в живота да станем Netflix на хотелиерската индустрия, коментираха от холандската верига.
Срещу 600 долара на служител на месец, корпоративен абонамент дава на компаниите неограничен достъп до наетите от него хотелски "дневни" плюс три нощувки и използване на заседателни зали.
Отделен абонамент за "глобален паспорт" купува за членовете хотелски престой до 30 дни на месец за около 1 500 долара или 50 долара нощувка на вечер.
Ленерт де Йонг, главен търговски директор на CitizenM, каза, че сделката - която в момента е ограничена до 1000 абоната - е предназначена за гъвкави работници и пътници като алтернатива на наемането в големите градове.
New York Bowery Hotel на CitizenM е сред няколкото хотела на веригата, предлагащи корпоративни и отдалечени абонаментни пакети за работници.
"Ако можете да работите от вкъщи, значи можете наистина да работите отвсякъде", каза Йонг. "Видяхме, че това е възможност веднъж в живота да се превърнете в Netflix на хотелиерството и да осигурим неограничени нощувки на фиксирана цена."
Забраните за пътуване ограничават абонатите
Разбира се, основното препятствие за много от тези играчи ще бъдат ограниченията за пътуване, които поставиха индустрията "на колене" през 2020 г.
Въпреки, че някои абонаменти за хотели са насочени към местните жители, малцина ще направят този модел мащабируем. И докато привлекателността на хотели с ограничени месечни разходи и по-големи клиентски бази е очевидна, ползата за потребителите може да е по-малка.
Не е ясно каква би била истинската стойност на това предложение по време на пандемия
"Не е ясно какво би било ценното предложение за това по време на пандемията, когато в световен мащаб ограниченията за пътуване и настроенията на потребителите са променливи", каза Чердуин Кинг, доцент в Училището за спорт, туризъм и хотелиерство в университета Temple of Philadelphia, пред CNBC.
"Освен това, тази конкретна криза и начинът, по който тя по същество осакати глобалния туристически бизнес до драматично спиране почти за една нощ, може да означава, че хората са по-малко склонни да се затварят някъде", добави тя.
От своя страна Inspirato трябваше да убеди членовете да продължат плащанията през март, април и май, в разгара на блокировките, в замяна на замразяване на таксите през юли, август и септември. Хендлър каза, че компанията е претърпяла слаби щети през периода, отчитайки процент на обновяване от 97% през юни.
Време за експерименти
Независимо от това, необходимостта от адаптиране на хотелите е ясна и месечните плащания за пътуване могат да бъдат от полза както за хотелите, така и за потребителите.
Още преди пандемията, стартъпи за пътувания като базирания в Лондон BeRightBack се появиха, за да направят точно това. За еквивалента от около 65 долара на месец, абонаментната услуга предоставя на клиентите три пътувания годишно до 60 европейски дестинации.
Според Роби Келман Бакстър, консултант в Peninsula Strategies и автор на "Икономиката на членството", сега е подходящо време за хотелите да изпробват такива модели.
"Промените в поведението на потребителите - социалното дистанциране, което води до намалено пътуване и увеличена работа от разстояние, например - създават възможности за нови предложения и за установяване на нови навици. Сега е чудесно време за експерименти, тъй като съпротивата... е ниска и тъй като клиентите търсят нови решения", каза тя и препоръча на хотелите да наблегнат на нуждите на основните си клиенти.
Kellman Baxter обаче добави, че подобни преходи могат да отнемат време, за да дадат плод: "Не можете да ускорите печалбите от абонамента - трябва да гледате дългосрочно на нещата".
Това обаче може да не е бързото решение, от което се нуждае хотелската индустрия в момента, предупреждават експерти.