Adidas заяви, че може да отчете оперативна загуба от €700 милиона през 2023 година, тъй като се справя с последствията от спора с рапъра и бивш партньор Кание Уест. Германската спортна компания обяви, че ако трябва да отпише всички съществуващи запаси от маратонките Yeezy, може да отчете такава загуба тази година.

По-рано от компанията обявиха, че печалбата и приходите им са били засегнати от щетите от прекратяването на доходоносната линия. Новият главен изпълнителен директор Бьорн Гулден се стреми да внесе нова ера на креативност и оптимизъм в марка, обхваната от кризи на няколко фронта.

Той провежда нова стратегия към "подновяване на печелившия растеж" до следващата година, което може да струва до €200 милиона.

Adidas назначи шефa на Puma  за главен изпълнителен директор

Adidas назначи шеф на свой конкурент за главен изпълнителен директор

57-годишният Бьорн Гулден е бивш норвежки професионален футболист и хандбалист

"Цифрите говорят сами за себе си", написа Гулдън в изявление на уебсайта на компанията. "В момента не се представяме както трябва", подчертава той.

Adidas ще постави пълния си фокус върху потребителите заедно със своите спортисти, търговски партньори и служители. Целта е да се създаде "топлина на марката", да се подобрят продуктите, да се обслужват по-добре дистрибуторите, а компанията да се превърне в "страхотно и забавно място за работа".

Снимка 592573

Източник: Getty Images

"Трябва да съберем разбитите парчета отново заедно. "Убеден съм, че с времето ще накараме Adidas да заблести отново, просто имаме нужда от още малко време", допълва Гулдън.

Новият мениджър започна работа в Adidas през януари тази година, след като почти десетилетие е работил в конкурента Puma. Именно той доведе компанията до положителен обрат, който започна, след като промени очакванията за ръст на печалбата и продажбите.

Неговият основен фокус в Adidas ще бъде съживяването на слабата гама от маратонки и облекла на марката и спечелването на повече клиенти в САЩ, Европа и Китай.

Той също така ще трябва да разбере дали Adidas може да продава или пренасочва дизайните на Yeezy на клиенти без да използва името на марката.

Продажбите ще спаднат с висок едноцифрен темп през 2023 година, прогнозира германската компания. Групата за спортно облекло прекрати доходоносното си дизайнерско партньорство с Ye, известен преди като Кание Уест, в края на октомври миналата година, след като той направи поредица от антисемитски и расистки коментари.

Adidas обаче стана силно зависима от линията Yeezy, която нарече "една от най-успешните в историята на индустрията".

Adidas отчита близо 40% спад в печалбите. Ето защо

Adidas отчита близо 40% спад в печалбите. Ето защо

Германският гигант за спортно облекло отчита нетна печалба от €310 милиона