Гигантът при спортните облекла Adidas отчита близо 40% спад в печалбите за първото тримесечие на годината, съобщиха от германската компания. Тя обвинява за това лошите продажби в Китай. На този фон нетната печалба на фирмата е в размер на от €310 милиона. Това е спад от точно 38%, спрямо първите три месеца на миналата година.

От компанията заявиха, че спадът е причинен от "предизвикателната пазарна среда" в Китай, където продажбите паднаха с 35%, както и от смущения в глобалната верига за доставки.

Adidas продава Reebok на загуба

Adidas продава Reebok на загуба

Authentic Brands Group ще купи марката за 2,5 милиарда долара

Без да се вижда краят на стратегията на китайския президент Си Дзинпин за нулев Covid, перспективите за бизнеса на Adidas в Китай, който представляваше около 20% от продажбите на компанията миналата година, са мрачни, коментират пазарни анализатори.

Поредните мащабни локдауни, въведени наскоро от китайските власти, принудиха голям брой магазини на марката да затворят. Adidas отбелязва "силен спад на продажбите" и в частите от страната, които не са пряко засегнати от ограниченията.

"Очакваме приходите в Китай да намалеят значително през 2022 година", се казва в изявление на Adidas.

Локдаун в Шанхай: Стратегията за нулев Covid разклати втората по големина икономика в света

Локдаун в Шанхай: Стратегията за нулев Covid разклати втората по големина икономика в света

Краткосрочните прекъсвания на веригата за доставки ще окажат въздействие върху китайската икономика като цяло

В края на март китайските власти наложиха "драконовско" блокиране в Шанхай - финансовият център на Китай, след нарастване на случаите на коронавирус. Въпреки че правителството започна да премахва някои ограничения през април, на повече от 8 милиона жители все още е забранено да напускат домовете си.

Ограниченията в столицата Пекин бяха затегнати през последните дни и вероятно ще нанесат сериозен удар на западните марки в момент, в който китайската икономика вече се свива. Миналият месец Международният валутен фонд заяви, че очаква БВП на Китай да нарасне с 4,4% тази година, което е доста под целта на правителството от около 5,5%.

Колкото до Adidas, компанията отчете силни продажби на западните пазари през първото тримесечие на годината и заяви, че очаква общият растеж през тази година да бъде в диапазона от 11%-13%. Конкурентът Nike отчете спад от 5% в приходите си в Китай през периода от декември до февруари в сравнение със същия период на миналата година.

Adidas ще произвежда обувки от “кожа” на гъби

Adidas ще произвежда обувки от “кожа” на гъби

В партньорство с биотехнологичната фирма Bolt Threads, която разработва растителни материали