Adidas продава марката за спортни дрехи и обувки Reebok на Authentic Brands Group за 2,5 милиарда долара. Неотдавна германската компания за спортни стоки обяви, че планира продажбата на Reebok и ще се концентрира върху основната си марка. Очаква се сделката да приключи през първото тримесечие на 2022 г., предаде CNN.
Adidas купи Reebok за 3,8 милиарда долара през 2006 г., с цел да разшири пазара си в САЩ, но бавното представяне предизвика многократни призиви от инвеститорите да продадат марката.
Междувременно Adidas успя да свие доминацията на Nike в САЩ с редица нови артикули от партньорствата на компанията със знаменитости като Кание Уест, Бионсе и Фарел Уилямс.
Reebok обаче не успя да се възползва от нарасналия по време на пандемията интерес към спортните дрехи и загуби пазарен дял от Lululemon, Nike и други спортни марки. Reebok представлява приблизително 7% от продажбите на Adidas в края на 2020 г.. За сравнение, те са били около 18% през 2010 г., според финансовите отчети.
Reebok ще запази централата си в Бостън и ще продължи да работи в Северна и Латинска Америка, Азиатско-Тихоокеанския регион, Европа и Русия, се казва в изявление на американската фирма. Според съобщението Reebok ще работи в "тясно сътрудничество с Adidas по време на прехода".
В портфолиото на ABG са марки и вериги като Aeropostale и Forever21, както и списание Sports Illustrated.
"От години сме насочили вниманието си към Reebok, а сега марката ще бъде част от портфолиото ни", каза Джейми Солтър - основател, председател и главен изпълнителен директор на ABG.
"Ангажираме се с това да запазим ценностите на Reebok", заяви още той.
Миналия месец ABG подаде заявка за първично публично предлагане в САЩ след година на силен ръст на печалбите.