Германската компания за спортни облекла Adidas отчете поредното тримесечие на силни приходи и висока печалба, благодарение на продажбите в Китай и Северна Америка, отнемайки пазарен дял от конкурентите Nike.
Продажбите за третото тримесечие нараснаха с 9% до 5.677 млрд. евро, а нетната печалба скочи с повече от 1/3 до 526 млн. евро. Средните прогнози на анализаторите бяха съответно за 5.86 млрд. евро приходи и 512 млн. евро печалба.
Продажбите на марките Adidas и Reebok нараснаха с 28% в Китай и региона и 23% в Северна Америка след отстраняване на валутните ефекти, но само 7% в Западна Европа, което е спад от 19-те процента през второто тримесечие.
Компанията отбеляза двуцифрен ръст на продажбите в категориите си за бягане и занимания на открито, както и на сериите Originals и Neo, но отчете спад приходите от артикули, свързани с футбол и баскетбол, главно поради прекратяването на 2 големи спонсорски сделки.
"Adidas отново надпредна на пазара в САЩ и показа силен ръст в сравнение с основните си конкуренти Nike и Under Armor. От друга страна, растежът в Европа значително отслабва", пишат анализатори от NFS Capital.
Компанията за спортно облекло и другата германска марка Puma печелят пазарен дял в Северна Америка, тъй като клиентите щедро разграбват техните обувки в ежедневен и ретро стил, пренебрегвайки маратонките за баскетбол и спорт, на които залагат американските им конкуренти Nike и Under Armor.
От Adidas определиха тримесечието като "изключително силно", а са оптимисти за растежа и през следващите 3 месеца, предвид предстоящото Световно първенство по футбол в Русия.
Натрупаната инерция на пазара в САЩ е обнадеждаваща, но в компанията остават предпазливи. "Все още имаме да извървим много дълъг път, в никакъв случай не сме там, където искаме да бъдем в САЩ, затова продължаваме да инвестираме", каза изпълнителният директор Каспер Рьорстед.