Американската компания за безалкохолни напитки Pepsi отбеляза печалба за тримесечието, която надмина прогнозите на анализатори. Това се дължи на разрастването на марката по целия свят и снаксовете Frito-Lay.

Акциите на американския производител на напитки се повишиха с 2 процента в търговията след обявената печулба, пише CNBC.

"Frito-Lay в Северна Америка и всяка от нашите международни марки имаха много силно представяне. Pepsi Co за Северна Америка отчете последователно тримесечно увеличение на нетните приходи", заяви главният изпълнителен директор Рамон Лагуарта.

Резултатите на компанията, спрямо очакванията на УолСтрийт, въз основа на проучванията на анализатори от Refinitiv са следните:

Цената за акция се е увеличила с 97 цента спрямо очакваните 92 цента. Приходите са $12,88 милиарда, в сравнениe с прогнозите за $12,70 милиарда.

Марката Fisco-Lay отчита нарастване на нетната печалба до $1,41 милиарда за първото тримесечие, спрямо $1,34 милиарда за същия период предишната година. Поскъпването за акция е $1.

Печалбата на компанията без да се вземат предвид придобиванията и обръщението на валутата е нараснала с 5,2% за тримесечието. Лагуарта обвинява валутните курсове за различията между общия и самостоятелния ръст на компанията.

Разделите на Pepsi в Латинска Америка и Азия, както и в Близкия изток и Северна Африка отчитат двуцифрен самостоятелен растеж.

Прогнозите на компанията за 2019 година са 4% повишаване на самостоятелната печалба и цена на акция от $5,50.

Производителят на газирани напитки цели да увеличи продажбите. Затова ще инвестира повече средства в реклама и маркетинг. За да може да си позволи такава инвестиция обаче, компанията ще трябва да свие разходите си с $1милиард на година до 2023. А това означава съкращения на персонал, който ще бъде заместен от автоматизацията.

Pepsi уволнява служители заради автоматизация на процесите

Pepsi уволнява служители заради автоматизация на процесите

Съкращаването на персонал е част от плана за преструктуриране