Промените в правилата за поверителност в AppStore, направени от Apple по-рано тази година, ще забавят растежа на Snap през настоящото тримесечие, съобщиха от засегната компания в четвъртък. Акциите на Snap потънаха с до 27 процента, предава The Wall Street Journal.
Snap, която стои зад популярното сред младите приложение Snapchat, отчете 57 процента ръст на приходите за третото тримесечие на 2021 г., малко под очакванията на анализаторите. Потребителите ѝ нараснаха с 23 процента до 306 млн. Но компанията прогнозира, че растежът ще се забави значително през следващите месеци.
Новите правила, въведени от Apple, целят повишаване на поверителността на личните данни на потребителите. Промените изискват приложенията да питат изрично потребителите дали искат да бъдат следени, което намалява възможността на рекламодателите да насочват рекламите си, както и да получават информация колко ефективни са били кампаниите. Едва в 16 процента от случаите запитаните потребители в САЩ са давали съгласие да бъдат следени, според Flurry.
"Това показва Ахилесовата пета на бизнес модела на Snap", казва анализаторът в Truist Securities Юсеф Сколи.
Акциите на Snap паднаха от $75 на $57, а тези на Facebook, Twitter и Alphabet (Google) също се оцветиха в червено.
Snap прогнозира приходите през настоящото тримесечие да достигнат между $1,17 млрд. и $1,21 млрд., при $911 млн. през същия период на миналата година. Те ще бъдат под очакваните от анализаторите $1,36 млрд.
Ходът на Apple донесе оплаквания и от други компании, които разчитат на следенето на потребителите, за да продават реклами - и дори доведе до публичен сблъсък между Facebook и производителя на iPhone.
За да се справи с проблема, Snap ще разработи допълнителни инструменти, които ще помогнат на рекламодателите да измерват ефективността на кампаниите им в приложението. Освен това, компанията е изправена и пред други пречки: тя е засегната индиректно от недостига на пазара на труда и от проблемите в доставните вериги, които индиректно засягат бизнеса ѝ като намаляват приходите и печалбата на рекламодателите.
За последното тримесечие Snap е постигнала приходи в размер на $1,1 млрд. Загубата намалява до $72 млн. при $200 млн. година по-рано.