Миналогодишният бум в електронната търговия увеличи продажбите на дрехи и обувки на Amazon до 41 милиарда долара за 2020 г. Това е дял от 11-12% от всички дрехи, продавани в САЩ, пише Business Insider.

Според анализаторите от Wells Fargo Amazon записва ръст на продажбите на дрехи от 20% до 25% през 2020 г. Печалбите на онлайн търговецa в този сегмент ще надминат 45 милиарда долара тази година.

На фона на затворените търговски центрове и намалените продажби на магазини като Macy's и JCPenny, Amazon разраства бизнеса си с дрехи и аксесоари. 26% от потребителите казват, че харчат по-малко средства за дрехи в Macy's, отколкото преди три години. Над 42% от потребителите заявяват, че пазаруват дрехи и обувки от Amazon, сочи доклад от Insider Intelligence.

Walmart се опитва да наваксва загубените продажби като представи нови партньорства с марки за дрехи и дизайнери през последните години. Walmart.com дори създаде и цяла селекция от спортни облекла и си партнира с моден дизайнер, който облича Мишел Обама.

На фона на пандемията Amazon започна изграждането на верига за хранителни стоки

На фона на пандемията Amazon започна изграждането на верига за хранителни стоки

Тази седмица компанията отвори 11-тия си магазин в Америка

Новината за възхода на Amazon идва на фона на спрените продажби на някои известни марки чрез платформата на компанията. Търговецът на спорни дрехи и обувки Nike спря продажбите на обувки и други артикули на сайта на Amazon още през 2019 г. Модната марка Birkenstock също спря продажбите в Amazon и посочи като причина това, че компанията не е успяла да предприеме мерки срещу фалшификатите.

Изглежда това не е проблем за Amazon, която отчете най-високия си ръст в електронната търговия от три години насам по време на пандемията от коронавирус.