Миналогодишният бум в електронната търговия увеличи продажбите на дрехи и обувки на Amazon до 41 милиарда долара за 2020 г. Това е дял от 11-12% от всички дрехи, продавани в САЩ, пише Business Insider.
Според анализаторите от Wells Fargo Amazon записва ръст на продажбите на дрехи от 20% до 25% през 2020 г. Печалбите на онлайн търговецa в този сегмент ще надминат 45 милиарда долара тази година.
На фона на затворените търговски центрове и намалените продажби на магазини като Macy's и JCPenny, Amazon разраства бизнеса си с дрехи и аксесоари. 26% от потребителите казват, че харчат по-малко средства за дрехи в Macy's, отколкото преди три години. Над 42% от потребителите заявяват, че пазаруват дрехи и обувки от Amazon, сочи доклад от Insider Intelligence.
Walmart се опитва да наваксва загубените продажби като представи нови партньорства с марки за дрехи и дизайнери през последните години. Walmart.com дори създаде и цяла селекция от спортни облекла и си партнира с моден дизайнер, който облича Мишел Обама.
Новината за възхода на Amazon идва на фона на спрените продажби на някои известни марки чрез платформата на компанията. Търговецът на спорни дрехи и обувки Nike спря продажбите на обувки и други артикули на сайта на Amazon още през 2019 г. Модната марка Birkenstock също спря продажбите в Amazon и посочи като причина това, че компанията не е успяла да предприеме мерки срещу фалшификатите.
Изглежда това не е проблем за Amazon, която отчете най-високия си ръст в електронната търговия от три години насам по време на пандемията от коронавирус.