Вече две десетилетия Джеф Безос жертва печалбата в името на растежа, убеждавайки Уолстрийт, че за Amazon е най-добре да се влагат средства в развитие. Наскоро инвеститорите намериха утеха в облачния бизнес на компанията, който е на печалба и помага за компенсиране на загубите от електронната търговия. Но в последните пет години маржът на гиганта е около един процент.
Сега на сцената идва нов бизнес, който може да генерира постоянни печалби: рекламата, пише Bloomberg. В последните няколко години Безос и помощниците му тихо са нареждали парчетата на маркетинг платформа, която ще позволи на Amazon да изкара доста пари от огромната си аудитория.
В понеделник BMO Capital Markets заявиха, че акциите на Amazon ще достигнат 1 600 долара (от $1 300 днес) само заради рекламите, а някои анализатори предвиждат 2 000 долара за дял, което ще направи компанията първата в света, която ще получи оценка от един трилион долара.
Години наред Amazon публикуваше малко реклами - от страх да не разстройва клиентите, които избират какво да купят на база цена и мнения на други потребители. Малко по малко обаче компанията започва да дава по-предни места при търсенията на продукти, за които е платено да бъдат рекламирани. Досега обаче компанията не печелеше много от реклами - 1,7 милиарда долара приходи за година.
В преговорите с рекламодатели, Amazon се представя като по-добра инвестиция от Facebook и Google, тъй като потребителите на нейната платформа вече имат желанието да купуват.
В крайна сметка компания може да промени изцяло цялата рекламна индустрия, макар някои анализатори да вярват, че Google ще удържи позиции, както при навлизането на Facebook. Все пак, не е задължително рекламните бюджети за Amazon да бъдат пренасочвани от Google, а по-скоро от тези за телевизионно време и офлайн промоции.