Процентът на американските домакинства, които към края на 2017 г. няма да имат договор с телевизионен доставчик, ще нарасне до около 25, показва нов доклад.
"През 2016 г. видяхме спад на абонатите с около 2.05 милиона. През 2015 г. той бе 1.16 милиона, а прогнозата за 2017 г. е 2.11 милиона", пише в доклада на The Convergence Research Group.
Ако прогнозите се окажат верни, това означава, че темпът с който американците се отказват от традиционните доставчици на телевизионно съдържание, ще нарасне с 22.3% за годината. Анализаторите очакват още тенденцията да продължи с пълна сила през следващите години.
Въпреки това се очаква печалбата на кабелните компании да се увеличи до 109.6 милиарда долара през 2017 г., сравнено с 107.3 милиарда долара през 2016 г.
Ръстът обаче е нищо, сравнено с този на доставчици на видео съдържание "при поискване" - като Netflix, Amazon Prime Video, Hulu, Apple TV и HBO Now. През 2016 г. бизнесът е нараснал с 32% до 8.3 милиарда. Прогнозите за настоящата и следващата година са за 11.2 милиарда долара и 14.7 милиарда долара.