Приложението за управление на медийни ресурси на Apple iTunes Store се изправя пред главоболие.
Медия плейърът вече среща затруднения в борбата за музикални слушатели на фона на засилващата се конкуренция. А сега услугата губи битката на един важен фронт.
Пазарният дял на компанията за наемане и продажба на филми намалява в продължение на няколко години, като се колебае между 20% и 35% от над 50% през 2012 г., коментират източници, запознати с въпроса и цитирани от MarketWatch.
Няма обаче трети страни, които да проследяват пазарния дял в бизнеса с дигитални филми, което прави невъзможно изчислението на точните стойности. Някои холивудски студия дават различни размери на бизнеса на Apple, а някои от тях отбелязват значителен спад в лидерската позиция на iTunes.
Говорител на технологичния гиганта не оспори посочените стойности на пазарния дял. Той заяви, че компанията се насочва към предоставяне на клиентите си на видео съдържание в различни абонаментни услуги като iTunes, където покупката и наемането на филм са се увеличили през изминалата година и достигат най-високото си ниво за повече от десетилетие насам.
Растежът на Apple изглежда е следствие от цялостното увеличение на индустрията, въпреки загубите на пазарен дял. Миналата година общият брой продажби и наеми на дигитални филми в САЩ се е увеличил с 12% до 5.3 милиарда долара според PricewaterhouseCoopers.