Германският производител Bayerische Motoren Werke AG (BMW Group) планира да започне да продава автомобили директно на европейските потребители през 2024 г., се казва в прессъобщение на компанията.

От 1 януари следващата година новият модел на продажби ще важи за марката Mini в Италия, Полша и Швеция. Тази практика постепенно ще се разпространи в останалата част от Европа, като колите от самата марка BMW се очаква да преминат към нея от 2026 година.

Всички нови модели BMW и Mini, както и "почти новите" автомобили на BMW Group, ще се продават в Европа чрез агентски подход, отбелязват от компанията. Търговците на дребно ще останат точката за контакт на клиентите и ще получават фиксирана комисионна за всяка продадена кола.

"Новият модел на продажби ще бъде от полза както за клиентите, за партньорите за търговия на дребно, така и за BMW Group. Стандартните цени за едни и същи модели автомобили в рамките на една и съща държава ще осигурят прозрачност на цените за купувачите, се казва в прессъобщението.

Преходът към агентския модел на BMW Group дигитализира целия процес, като дава на потребителите избор между онлайн и офлайн покупки и безпроблемно превключване между двата канала, благодарение на цялостна, унифицирана ИТ инфраструктура и пълен достъп до позната търговска мрежа, участниците в която са тясно свързани."

Американският автомобилен производител Tesla също използва модела на директни продажби към потребителите.