Нетната печалба на германския химико-фармацевтичен концерн Bayer AG през миналата година скочи 2.4 пъти в сравнение с 2018 г. и достигна 4.091 милиарда евро, съобщиха от компанията.
Печалбата на една акция е 4,17 евро в сравнение с 1,8 евро година по-рано. Продажбите нараснаха с 18,5% до 43,545 милиарда евро.
По-специално, приходите на фармацевтичното отделение на Bayer през 2019 г. са се увеличили със 7,3% до 17,962 милиарда евро, дивизията Consumer Health (за лекарства и здравни продукти без рецепти) - с 0,2%, до 5,462 милиарда и аграрното поделение - с 39%, до 19,832 милиарди евро.
Според резултатите от четвъртото тримесечие компанията е получи нетна печалба от 1,414 милиарда евро срещу загуба от 3,924 милиарда, отчетена преди година. Печалбата на акция възлиза на 1,44 евро в сравнение със загуба от 4 евро на акция през четвъртото тримесечие на 2018 г. Тримесечните продажби нараснаха с 3,8% на годишна база до 10,75 милиарда евро.
Компанията свързва динамиката на годишните показатели и с продажбата на ветеринарното си звено (Animal Health) на американската компания Elanco Animal Health за 7,6 милиарда долара, както и деловото участие в Currenta и излизането от Coppertone и Dr. Scholl`s.
Bayer AG е основана през 1863 г., представлява повече от 300 компании в различни страни, продуктовата гама включва около 5 хиляди артикула в областта на здравеопазването, продуктите за растителна защита и високотехнологичните материали. Сред най-известните в целия свят марки на Bayer са Aspirin, Alka-Seltzer и Supradyn. В края на 2019 г. за компанията работят 103,8 хиляди души.