Все повече хора по света и особено в САЩ активно се опитват да водят по-здравословен начин на живот. Това означава, че компаниите печелят от продажбите на „здравословни” продукти, дори и ако те не са непременно полезни за вас.

Днес индустрията на безалкохолните напитки е готова да обърне в пари желанието на американците да изглеждат привърженици на здравословното хранене.

В последните години нуждата да бъдеш считан от другите за човек, който купува само полезни за здравето продукти, удари гиганти като Coca-Cola и Pepsi, тъй като консумацията на газирани напитки отбеляза спад. Затова сега компаниите гонят промяна на репутацията си чрез огромни инвестиции в бутилираната вода.

„Бутилираната вода е маркетинговият трик на века”, пише Джон Джюъл в The Week, цитиран от Business Insidеr.

Можете да пиете вода от чешмата, която е значително по-евтина и често по-добра за Вас от бутилирания вариант, твърди Джюъл.

Защо тогава бутилираната вода се превърна в индустрия за 13 милиарда долара?

Заради това, което купуването на бутилирана вода говори за потребителя.

Perrier бе първата марка, която успешно наложи на пазара водата, предлагана в бутилка, предава BBC. Успешна рекламна кампания съумя да популяризира бутилираната вода” чрез продажбата на модна напитка, свързвана с Франция.

„Perrier се превърна в символ. Когато държиш бутилка Perrier, това говори нещо за теб, говори, че си изтънчен, че разбираш какво се случва по света”, обяснява Майкъл Белас, председател на Beverage Marketing Corporation.

Разбира се, и други компании последваха стъпките на известната марка. Днес бутилираната вода не означава шикозност, а здраве.

Затова гигантите в производството на безалкохолни напитки Coca-Cola и PepsiCo се опитват да се включат в този здравословен имидж чрез собствените си марки – като Dasani на Coca-Cola и Aquafina на Pepsi.

През 2014 г. мащабите на големи марки за бутилирана вода, сред които Poland Spring на Nestle, Dasani и Aquafina са нараснали с между 7 и 9 процента. За сравнение – обемите на газираните напитки на Coca-Cola и Pepsi са намалели с близо 3 на сто за същия период.

Макар водата безспорно да е по-полезна от газираните напитки, сравнението между двата вида е неточно. Бутилираната вода не следва да се възприема като алтернатива на газираните напитки. Тя е алтернатива на много по-евтината и природосъобразна чешмяна вода.

10 неща, които Coca-Cola и Pepsi никога няма да ви кажат

10 неща, които Coca-Cola и Pepsi никога няма да ви кажат

Откровено за безалкохолните напитки