Любопитен факт от автомобилната индустрия е това, че не винаги производството на по-голяма бройка от даден автомобил води до по-големи печалби от продукта. Живо доказателство за това е Ferrari.
Според ново проучване за печалбите, които регистрират отделните компании в бранша, проведено от професор по икономика от университета в Дуисбург, Ferrari може да се похвали с печалба от цели 69 000 евро средно на всяка продадена нова кола.
Това е най-високата стойност от всички производители, като на второ място остават колегите им от Porsche с около 17 000 евро печалба на кола.
Германските преимум марки Mercedes-Benz, BMW и Audi, могат да се похвалят с печалби от под 10 000 евро на кола. При Maserati този показател е около 5000 евро.
От другата страна на подреждането, в дъното се нареждат Land Rover и Jaguar с по 800-900 евро печалба от всеки продаден автомобил, пише специализираното издание АutoСlub.
Според изследването има и няколко автомобилни производители, които продават своята продукция на загуба.
Луксозната британска марка - Bentley, губи по 15 000 евро на продадена кола, но причината за това са огромните инвестиции на фирмата в технологии за електрически автомобили. Подобно е положението и при Tesla, където всяка реализирана на пазара генерира по 11 000 евро загуби за компанията.