Няма спор, че автомобилният бизнес генерира огромни обороти. Приходите на компаниите от сектора възлизат на десетки милиарди евро всяка година. Но питали ли сте се колко печелят производителите на автомобили от всяка една продадена кола?

Отговорът на този въпрос дава германският институт CAR към университета в Дуисбург, който в най-новото си изследване пресмята печалбите на отделните производители от всяко продадено возило.

Анализаторите са категорични: най-висока печалба на продаден автомобил касира Ford. Маржът на печалбата й е 8.7% или средно по 1652 евро от кола.

Следва я друг американски производител – General Motors, с 8.6% и 1210 евро на продаден автомобил.

Toyota и Fiat-Chrysler също печелят добре – съответно по 1602 и 1330 евро на брой продадена кола.

Ето и останалите данни:

Вижда се, че с най-нисък марж на печалбата са корейците от Hyundai-Kia и германският гигант Volkswagen, който изживя най-голямата криза в историята си и беше принуден да свали цените, за да запази пазарните си дялове.

Изследователите посочват, че проблемите марки за концерна са VW и Seat. При първата маржът на печалбата е едва 395 евро през първото полугодие на 2016-а. Същевременно при друга негова марка – Skoda, печалбата е значително по-голяма – 1589 евро на продаден автомобил.