Google редуцира своя бюджет за маркетинг наполовина за второто полугодие на 2020 година, пише CNBC, позовавайки се на вътрешни данни.
В писмо до служителите в маркетинговия отдел на технологичния гигант се посочва, че разходите ще бъдат свити. Съобщава се и че се замразява наемането на нови служители както на пълно, така и на почасово работно време.
"Има съкращения на бюджета и замразяване на наемането на служители в маркетинга на Google. Ние, заедно с останалата част от маркетинга, бяхме помолени да намалим бюджета си с около 50% за второто полугодие", се казва в съобщение на глобален директор на фирмата, изпратено до служителите в сряда.
Говорител на компанията потвърди, че бюджетите на някои отдели на компанията ще бъдат намалени наполовина.
"Както съобщихме миналата седмица, ние преоценяваме темповете на инвестиционните си планове за остатъка от 2020 година и ще се съсредоточим върху избран брой важни маркетингови услуги. Продължаваме да имаме стабилен маркетингов бюджет, особено в дигиталната сфера, както и в други бизнес области", каза говорителят на компанията пред CNBC.
Акциите на Google паднаха близо 2% в часове след обявяването на информацията.
Драстичните стъпки идват седмица, след като изпълнителният директор на Alphabet Сундар Пичай заяви, че Google ще изтегли част от инвестициите си през останалата част от годината на фона на кризата с Covid-19, като започне с назначенията. По онова време обаче Пичай заяви, че промените в маркетинга ще бъдат малки, а не толкова драстични, както се оповестява сега.
"Настрана от наемането, ние продължаваме да инвестираме, но ще калибрираме фокуса и темповете на нашите инвестиции в области като центрове за данни и машини и нетърговски маркетинг и пътувания," посочи Пичай в бележката към служителите миналата седмица.
Новината идва и след като компанията се сблъсква с икономически натиск, причинен от пандемията Covid-19, която се отрази на глобалната икономика. Миналата седмица CNBC също така откри, че компанията прекратява обучения на много от своите работници.
Съобщението идва също така дни, преди компанията да обяви данни за печалбата си за второто тримесечие.
Преди пандемията Google очакваше да увеличи маркетинговите разходи в сравнение с миналогодишните.