Ситуацията на големите пристанища в света продължава да бъде хаос. Рекорден брой кораби чакам да бъдат разтоварени, контейнерите не достигат, а капитаните са принудени да избират алтернативни маршрути, за да избегнат претоварените портове.

Въпреки нарастващите проблеми, големите компании в морския транспорт никога не са имали толкова големи печалби.

Всъщност пандемията се оказа монета с две страни за индустрията. От една страна затрудненият транспорт увеличи разходите за сектора.

В същото време търсенето на стоки е рекордно голямо, а запасите на търговците са на свършване. Така че компаниите, които отчайващо искат да продадат продуктите си, са склонни да платят много по-високи цени, за да успеят да ги транспортират, пишат от сайта Quartz.

Защо дори големите товарни кораби не могат да решат кризата с доставките?

Защо дори големите товарни кораби не могат да решат кризата с доставките?

Някои големи търговски компании вече закупуват свои собствени контейнери и кораби

Най-голямата компания за морски транспорт - Maersk, очаква печалбата ѝ да нарасне с между 215 и 240% над предкризисните нива през тази година.

Друг лидер на пазара - Hapag-Lloyd, прогнозира още по-сериозен ръст на печалбата си преди данъци и амортизация. От компанията очакват рекордно увеличение от между 815 и 1025% през 2021 година в сравнение с 2019 година.

В резултат на това анализаторите очакват това да доведе до две неща - значително по-високи дивиденти за акционерите в тези дружества и консолидация на пазара.

Втората най-голяма компания на пазара - NYK Line, вече обяви планове за увеличение от 1650% на дивидентът за акция в сравнение с 2019 година.

Що се отнася до очакваните сделки, засега все още мащабни такива липсват. Причината е, че и към момента пазарът е относително консолидиран - топ 10 на корабните превозвачи са контролирали 82% от сектора към 2019 година.