Хотелите в Лас Вегас отчитат едни от най-големите спадове на годишна база сред основните пазари в САЩ това лято. Основните причини за това са ниският ръст на международните посетители и икономическата несигурност, които оказват влияние, пишат световни медии.
"Ако започнем да наблюдаваме отрицателна тенденция в темпа на груповите резервации или цените на стаите, това би било по-тревожно", пише в своя публикация специализираното издание Travel Weekly.

Източник: Instagram / Sphere
Предварителните данни показват, че заетостта в Лас Вегас е спаднала с 14,9% през юни, което, ако се потвърди, би отбелязало най-дълбокия месечен спад в града досега тази година. Влошаването продължава и през настоящия месец юли, като седмицата, завършваща на 5 юли, показа, че Вегас е с най-лошите спадове сред 25-те най-големи пазара в САЩ: заетостта е спаднала с 16,8% до 66,7%, а приходите на налична стая са се сринали с 28,7% до 102,75 долара.
Най-новите данни, предоставени от Агенцията за конгреси и посетители на Лас Вегас (LVCVA) показват, че обемът на посетителите е намалял с 6,5% на годишна база до 3,4 милиона.
"Бих го нарекъл забавяне. Нивото на несигурност е драстично по-високо днес, отколкото беше преди шест месеца", коментира Стивън Милър, директор на изследванията в Центъра за бизнес и икономически изследвания към Университета на Невада в Лас Вегас, който следи отблизо показателите за представяне на пазара.

Източник: iStock Images
Милър допълва, че спадът в броя на международните посетители, особено от Канада, е основната причина.
Въз основа на данни от програмата за статистика на международните въздушни пътувания на САЩ, Лас Вегас е отбелязал постоянен спад в броя на чуждестранните пристигащи през цялата 2025 г., като само през януари е отчетен ръст в сравнение с предходната година. Спадът се е ускорил през юни, когато международните пристигащи посетители са намалели с 13,2%.
Изпълнителният директор на LVCVA Стив Хил от совя страна коментира, че икономическите насрещни ветрове са "национален феномен", а не специфични за Лас Вегас, позовавайки се на ниските нива на потребителско доверие, които потискат търсенето на развлекателни услуги.
"Маркетинговият тласък подчертава, че Лас Вегас има предложение за всеки бюджет."
Някои имоти в Лас Вегас въвеждат свои собствени промоционални стратегии. През юни Resorts World Las Vegas представи пакета "All Resort, No Fees", който премахва курортните такси до началото на септември. Пакетът включва безплатен самостоятелен паркинг и нощувки в размер на 50 долара в хотелите Hilton и Conrad на комплекса с 3506 стаи и $75 в луксозния му хотел Crockfords.
В стремежа си да генерира повече приходи през деня, курортът разшири програмата си с оферти за "обяд с фиксирана цена" от $45 в избрани ресторанти, щастливи часове в множество заведения и дневни пропуски за басейни на цени от $30 до $40.
С поглед напред, експертите от индустрията остават оптимисти за есента и зимата. Дотогава обаче има още време.
torbalan
на 27.07.2025 в 02:25:16 #1Едно време хотелите във Вегас бяха евтини, храната беше супер и беше евтина. Хората ходеха и естествено харчеха пари в казината. Така се правеха парите. Напоследък обаче хотелите алчно вдигнаха цените и резултата е че по-малко хора могат да си позволят да ходят там. Алчните корпорации забравиха че във Вегас парите се правят в казината, не в хотелите.