Хотелите в Лас Вегас отчитат едни от най-големите спадове на годишна база сред основните пазари в САЩ това лято. Основните причини за това са ниският ръст на международните посетители и икономическата несигурност, които оказват влияние, пишат световни медии.

"Ако започнем да наблюдаваме отрицателна тенденция в темпа на груповите резервации или цените на стаите, това би било по-тревожно", пише в своя публикация специализираното издание Travel Weekly.

Снимка 625316

Източник: Instagram / Sphere

Предварителните данни показват, че заетостта в Лас Вегас е спаднала с 14,9% през юни, което, ако се потвърди, би отбелязало най-дълбокия месечен спад в града досега тази година. Влошаването продължава и през настоящия месец юли, като седмицата, завършваща на 5 юли, показа, че Вегас е с най-лошите спадове сред 25-те най-големи пазара в САЩ: заетостта е спаднала с 16,8% до 66,7%, а приходите на налична стая са се сринали с 28,7% до 102,75 долара.

Лас Вегас загуби още една емблема, Mirage затвори завинаги

Лас Вегас загуби още една емблема, Mirage затвори завинаги

На негово място ще се появи Hard Rock Guitar Hotel Las Vegas

Най-новите данни, предоставени от Агенцията за конгреси и посетители на Лас Вегас (LVCVA) показват, че обемът на посетителите е намалял с 6,5% на годишна база до 3,4 милиона.

"Бих го нарекъл забавяне. Нивото на несигурност е драстично по-високо днес, отколкото беше преди шест месеца", коментира Стивън Милър, директор на изследванията в Центъра за бизнес и икономически изследвания към Университета на Невада в Лас Вегас, който следи отблизо показателите за представяне на пазара. 

Снимка 567308

Източник: iStock Images

Милър допълва, че спадът в броя на международните посетители, особено от Канада, е основната причина.

Въз основа на данни от програмата за статистика на международните въздушни пътувания на САЩ, Лас Вегас е отбелязал постоянен спад в броя на чуждестранните пристигащи през цялата 2025 г., като само през януари е отчетен ръст в сравнение с предходната година. Спадът се е ускорил през юни, когато международните пристигащи посетители са намалели с 13,2%.

Изпълнителният директор на LVCVA Стив Хил от совя страна коментира, че икономическите насрещни ветрове са "национален феномен", а не специфични за Лас Вегас, позовавайки се на ниските нива на потребителско доверие, които потискат търсенето на развлекателни услуги. 

"Маркетинговият тласък подчертава, че Лас Вегас има предложение за всеки бюджет."

Някои имоти в Лас Вегас въвеждат свои собствени промоционални стратегии. През юни Resorts World Las Vegas представи пакета "All Resort, No Fees", който премахва курортните такси до началото на септември. Пакетът включва безплатен самостоятелен паркинг и нощувки в размер на 50 долара в хотелите Hilton и Conrad на комплекса с 3506 стаи и $75 в луксозния му хотел Crockfords.

В стремежа си да генерира повече приходи през деня, курортът разшири програмата си с оферти за "обяд с фиксирана цена" от $45 в избрани ресторанти, щастливи часове в множество заведения и дневни пропуски за басейни на цени от $30 до $40.

С поглед напред, експертите от индустрията остават оптимисти за есента и зимата. Дотогава обаче има още време.

Ето колко може да струва една щура нощ в Лас Вегас

Ето колко може да струва една щура нощ в Лас Вегас

Вечеря за $777 на 23-ия етаж на Waldorf Astoria и нощувка в Bellagio за