В последния доклад на IDC за глобалния пазар на смартфони за първото тримесечие на 2016 г. Huawei е на трето място по продажби за целия свят. Тези данни показват подема на Huawei Consumer Business Group, като компанията е доставила над 28.3 млн. устройства през Q1 на 2016 г. – или 64% ръст, изчислен на годишна база.
Забележително е, че Huawei е единствената компания сред водещите три производителя в класацията, която показва стабилен ръст едновременно със световната тенденция за спад на доставките (-3% за Q1 на 2016 г.). Също така, според анализа на GfK, проведен в 15 страни, е регистриран ефективен растеж в сегмента в централноевропейския и скандинавския пазар.
Новите флагмани затвърждават позицията на Huawei в топ три
Според финансовия доклад на Huawei за първото тримесечие, компанията повишава с 44% доставките си спрямо същия период през 2015 г., а продажбите са нараснали с 61%. Данните на IDC показват, че в края на Q1 на 2016 г., Huawei държи 8.5% пазарен дял в сравнения с 5-те си процента преди година.
В първото тримесечие на 2016 г. Huawei представи новия си флагман Huawei P9 – водещ смартфон с двойна камери, съвместно разработен с легендарната марка за фотооптика Leica. Продажбите на P9 през Q2 на 2016 г. ще засилят растежа на Huawei в световен мащаб и на пазара на висококачествени смартфони. Данните вече показват, че Huawei P9 е задминал по продажби своя предшественик Huawei P8 още в първата седмица след представянето си.
Динамичен растеж в Централна и Източна Европа (CEE) и Скандинавския регион
Според доклада на GfK Huawei, включително и с марката Honor, бележи значителен ръст в Централна и Източна Европа и Скандинавския регион. Компанията достигна размер на пазарния дял от 11.6% на тези пазари за първото тримесечие на 2016 г. и ръст от 293% в продажбите на Huawei и Honor смартфони в сравнение с периода през 2015.
В доклада на GfK се подчертава, че продажбите на смартфони Huawei и Honor постигат значителен растеж в проучваните държави в сравнение с Q1 на 2015 г. – увеличение от 124% в Чехия, 118% в Дания, 512% във Финландия, 214% в Гърция, 82% в Норвегия, 833% в Полша, 252% в Румъния и 435% в Швеция. Австрия отбелязва най-високите показатели са ръст на пазарния дял с 1144%. За Q1 на 2016 г. пазарният дял на Huawei и Honor в Австрия е достигнал 10.3%.
Анализът сочи, че стратегията на Huawei да се фокусира върху премиум продукти в среден и висок сегмент е успешна. Според доклада на GfK най-популярният Huawei/Honor смартфон в изброените региони e Huawei P8 Lite – за Q1 на 2016 г. смартфонът е в челните редици на Топ 10 устройствата, постигащи 27% от пазара.
Според доклада тенденция се забелязва в търсенето на смартфони с по-големи екрани, и по специално тези с размер между 5 и 5.5 инча. През Q1 на 2015 г. пазарният дял на смартфони с подобни екрани е 22% в Централна и Източна Европа и Скандинавия, докато в първите три месеца на 2016 г., този процент се е удвоил.
Всички данни в доклада на GfK са събрани чрез изследване на нагласите в местата за продажба на смартфони; отчети за продадени устройства; GfK Panelmarket изследване за периодите Q1/2016 (януари-март 2016 г.) и Q1/2015 (януари-март 2015 г.) за пазарите Австрия, Хърватска, Чехия, Гърция, Унгария, Полша, Румъния, Израел, Естония, Латвия, Литва (CEE) и Дания, Финландия и Швеция (Скандинавски регион).