Правителството в Южна Корея нареди на производителите на автомобили Hyundai и Kia Motors да привикат в сервиза около 240 000 коли. Това се случва след сигнал от бивш служител, според когото 12 различни модела са засегнати от проблеми при производството, пише BBC.

Този случай е първият, в който правителството заповядва връщане на автомобили, след като Hyundai и Kia отказаха да сторят това доброволно, заявявайки, че проблемите не засягат сигурността на шофьорите и пътниците.

Засегнатите модели включват моделите на Hyundai i30, Sonata, Genesis, както и Mohave и Carnival на дъщерната Kia. При тях са открити проблеми с вакуумни маркучи, горивни маркучи, стоп светлините, както и няколко други дефектни части.

През последните месеци двете марки извикаха в сервиза 1.5 милиона автомобила, продадени в Южна Корея и САЩ заради изгасвания на двигателя.

Подаването на подобни сигнали от бивши или настоящи служители е рядко в Южна Корея, а в случаите, в които бизнесите са ръководени семейно - още по-рядко. Причината се крие в корпоративната култура и традицията за пълно подчинение на заповедите на началниците.

Ким Гугн-хо, който е подал сигнала, е на 55 години и работи от 25 в Hyundai. "Не можех да позволя хората да се возят в автомобили, за които знам, че са дефектни", обясни той. Позволил си е да надигне глас и заради факта, че скоро се пенсионира и няма какво да губи.