Биволската луканка, доспатската пъстърва и хлебните изделия са българските продукти, които се продават най-много на пазарите в Европа. Сред най-търсените стоки, произведени у нас, е и виното. Това показват данните на веригата "Лидл България" за износа на родни хранителни продукти за Европа.

За последната година веригата е реализирала продажби на български стоки за 2,5 милиона евро или малко над 5 милиона лева, стана ясно от данните за 2016-2017 година, представени от главният изпълнителен директор на компанията Милена Драгийска. Тази приходи са били реализирани от износа на 11 различни артикула от 4 производителя.

Сред най-харесваните продукти се оказва биволската луканка, която е станала предпочитана от потребителите в Германия и Ирландия. След "дебюта" си на двата пазара за миналата Коледа, през тази местните дъщерни компании на Lidl са поръчали отново доставки на биволска луканка, а заявки има от още 5 други държави.

Силен интерес има и към българските вина, като от следващата година "Лидл България" ще започне износа на продукти на 7 различни компании за пазарите в Словакия, Румъния, Полша и Великобритания. Поръчките за четирите страни достигат 1,3 милиона лева.

Lidl вдига заплатите на служителите си в София

Lidl вдига заплатите на служителите си в София. На колко?

Компанията търси 80 нови служители

3 милиона лева продажби за 7 дни

Българската баница, овчето сирене и сушеното филе също се оказват сред най-купуваните родни стоки на европейския пазар, показват резултатите на веригата за продажбите от "Балканската седмица", която се проведе през лятото на тази година. Кампанията беше в ход в 19 страни, като от близо 80 продукта 14 са били произведени в България. Останалите стоки са били от Румъния, Хърватия и Словения.

Продажбите на българските компании са достигнали близо 3 милиона лева, сочат данните. Най-големи са били тези на баница, мини банички, антипасти, сушено филе, овче сирене и бира.

"Продажбите, които реализираха производителите на баница за седем дни се равняват на тези, които биха направили в "Лидл България" за цели 10 години", коментира Милена Драгийска.

По нейните думи "Балканска седмица" ще има и през следващата година, когато се очаква да се присъединят и производители от Сърбия. В рамките на второто издание ще бъдат включени и нови родни продукти, като биволско сирене от марката на веригата "Родна стряха", овче и биволско кисело мляко, както и айвар.

Колко инвестираха и колко печелят търговските вериги в България?

Колко инвестираха и колко печелят търговските вериги в България?

Редица митове циркулират от години, но не лежат на достоверни данни

А какво харесват българските потребители?

Българските потребители също имат интерес към автентичните родни продукти, показват резултатите на компанията. След пускането на линията "Родна стряха" през февруари тази година, за редица от продуктите, влизащи в нея, са отчетени сериозни ръстове на продажбите.

Най-значителни са те при млечните артикули - с 215% за "Родна стряха" и с 18% за всички марки, предлагани от "Лидл България". 85 на сто е увеличението на продажбите на месните продукти от линията.

"Това показва, че клиентът е успял да види и разпознае онова влечение към родното", допълни Милена Драгийска.

Lidl "атакува" най-големия пазар в света с 600 магазина за 5 години

Lidl "атакува" най-големия пазар в света с 600 магазина за 5 години

Конкурент на веригата обаче също готви мащабна инвестиция и инвазия в страната