Биволската луканка, доспатската пъстърва и хлебните изделия са българските продукти, които се продават най-много на пазарите в Европа. Сред най-търсените стоки, произведени у нас, е и виното. Това показват данните на веригата "Лидл България" за износа на родни хранителни продукти за Европа.
За последната година веригата е реализирала продажби на български стоки за 2,5 милиона евро или малко над 5 милиона лева, стана ясно от данните за 2016-2017 година, представени от главният изпълнителен директор на компанията Милена Драгийска. Тази приходи са били реализирани от износа на 11 различни артикула от 4 производителя.
Сред най-харесваните продукти се оказва биволската луканка, която е станала предпочитана от потребителите в Германия и Ирландия. След "дебюта" си на двата пазара за миналата Коледа, през тази местните дъщерни компании на Lidl са поръчали отново доставки на биволска луканка, а заявки има от още 5 други държави.
Силен интерес има и към българските вина, като от следващата година "Лидл България" ще започне износа на продукти на 7 различни компании за пазарите в Словакия, Румъния, Полша и Великобритания. Поръчките за четирите страни достигат 1,3 милиона лева.
3 милиона лева продажби за 7 дни
Българската баница, овчето сирене и сушеното филе също се оказват сред най-купуваните родни стоки на европейския пазар, показват резултатите на веригата за продажбите от "Балканската седмица", която се проведе през лятото на тази година. Кампанията беше в ход в 19 страни, като от близо 80 продукта 14 са били произведени в България. Останалите стоки са били от Румъния, Хърватия и Словения.
Продажбите на българските компании са достигнали близо 3 милиона лева, сочат данните. Най-големи са били тези на баница, мини банички, антипасти, сушено филе, овче сирене и бира.
"Продажбите, които реализираха производителите на баница за седем дни се равняват на тези, които биха направили в "Лидл България" за цели 10 години", коментира Милена Драгийска.
По нейните думи "Балканска седмица" ще има и през следващата година, когато се очаква да се присъединят и производители от Сърбия. В рамките на второто издание ще бъдат включени и нови родни продукти, като биволско сирене от марката на веригата "Родна стряха", овче и биволско кисело мляко, както и айвар.
А какво харесват българските потребители?
Българските потребители също имат интерес към автентичните родни продукти, показват резултатите на компанията. След пускането на линията "Родна стряха" през февруари тази година, за редица от продуктите, влизащи в нея, са отчетени сериозни ръстове на продажбите.
Най-значителни са те при млечните артикули - с 215% за "Родна стряха" и с 18% за всички марки, предлагани от "Лидл България". 85 на сто е увеличението на продажбите на месните продукти от линията.
"Това показва, че клиентът е успял да види и разпознае онова влечение към родното", допълни Милена Драгийска.
slavis
на 31.10.2017 в 15:14:02 #9Само за информация на dimitar-dimitrov-4abS0o7n Кисело мляко ,,Елена"-2% има в малки магазинчета в Русе на цена -0,77лв;0,80лв;0,82лв;0,85лв,0,86лв и в Кауфланд 0,99лв,коментара е за теб!
dimitar-dimitrov-4abS0o7n
на 30.10.2017 в 10:26:00 #8Лидъл България има 2000 служители, средна работна заплата за компанията 1641 лв. и 95 млн. лв. платени данъци и такси за 2016 г. Информацията е е от икономически сайт, аз нямам нищо общо с лидъл. Други въпроси има ли?
dimitar-dimitrov-4abS0o7n
на 30.10.2017 в 10:23:09 #7От както има западни вериги българинът видя какво е да пазарува в светъл, чист, приветлив магазин, където има голям избор от качествени стоки и всеки има възможност да си купи според джоба. Това най-вече в полза на бедните и пенсионерите, защото в тези магазини могат да си купят храна на много по-ниски цени, от което и да е квартално магазинче. Българските производители и земеделци пък имат надежден партньор и могат да пласират директно много по-големи количества. Преди трябваше да продават само на мутри прекупвачи.
vasil-sharkov
на 28.10.2017 в 16:59:26 #6Някои питат колко данъци са внесени в България от големите вериги. Когато Лукойл и Газпром ви отговорят колко данъци са внесли в България (данните сочат 0 стотинки за всичките години откакто Лукойл е собственик на Нефтохим), едва тогава можете да зададете и въпроса колко данъци са внесли Lidl в България. До тогава имате право да пазарувате хранителни стоки където пожелаете, изборът е огромен, а гориво за колите си можете да купите единствено от Лукойл и газ за прескъпото парно, с което се отоплявате, от Газпром и то без право на никакъв избор. Схващате ли тънкия намек, руски слуги?
ПОМНЕЩ
на 28.10.2017 в 14:05:56 #5Големите колонизаторски вериги изедници правят повече за разпространението на български продукти и ни рекламират, отколкото всякакви търговски представителства и държавни реклами...
matey-matev-siIPsedy
на 28.10.2017 в 12:19:07 #4Само сте забравили да сложите надписа : ПЛАТЕНА РЕКЛАМА /РЕПОРТАЖ
Само Левски
на 27.10.2017 в 11:48:12 #3Във всички големи вериги Кауфланд, Лидл,Била винаги ти дават касова бележка.В нея пише данък добавена стойност ДДС -20%.Това е основния данък, от който се издържа държавата.Докато в много от кварталните магазини издаването на касова бележка е при една покупка от десет.Големите вериги спомогнаха за изсветляването на икономиката и вкарването на много родни производители от сивия сектор в светлия.Вече трябва да плащат ДДС по веригата.
Baian
на 26.10.2017 в 20:04:43 #2А колко данъци са внесли за тия години в България ? 0 лева.Всички вериги Кауфланд ,Лидл,Билла и др. не внасят данъци в България,а са изкарали стотици милиарди за тия години.
georgi-dimitrov-PMujcXBX
на 26.10.2017 в 00:29:48 #1Че тез лидл като са продали за 5мл.лв.български стоки,са внесени и продадени вносни стоки за 50мл.лв. Замазват ни очите. Българските стоки може да са в топ 5 по качество в Европа,ама търгашите монополисти избират стоки където най много могат да си пълнят гушите. Ай стига че ме хваща яд, на тия западни тарикати,дошли тука да си пробутват боклуците, щото се балъци от класа,а на тях такива им трябват