Германската верига супермаркети Lidl, с бизнес в цяла Европа, включително и у нас, е напът да "атакува" най-големия потребителски пазар в света. През този месец трябва да отворят първите й обекти в Щатите. Плановете са те да бъдат 9 и да са разположени в 3 щата.

Анализатори обаче изчисляват, че компанията ще има "летящ" старт в САЩ и ще увеличи броя на супермаркетите си до 600 в рамките на следващите 5 години, пише Bloomberg.

Конкурентната верига на Lidl - Aldi, обаче планира успоредно навлизане на пазара, като амбициите на ръководството й е обектите им да станат 2500 в световен мащаб до 2022 година. Според компанията за този период те ще са се превърнали в третият най-голям играч в Щатите.

В понеделник от Aldi обявиха, че ще работят за тази цел, като инвестират 3,4 милиарда долара в следващите 5 години и ще отворят 900 обекта.

Lidl представи своята стратегия за 100 нови супермаркета в САЩ до лятото на следващата година.

Навлизането на двете вериги на пазара безспорно ще окаже натиск върху водещите марки на пазара Walmart и Kroger заради ниските цени, които предлагат.