Продажбите на презервативи са спаднали значително по време на пандемията според най-големият производител на контрацептиви в света. Малайзийската компания Karex отчита 40% спад в продажбите в рамките на последните две години, пише Business Insider.

Компанията произвежда около 5,5 милиарда презервативи годишно и е доставчик на марки като Durex и ONE Condoms. Освен това произвежда собствени марки презервативи.

В началото на пандемията Karex смята, че търсенето на презервативи ще нарасне, заради това, че хората прекарват повечето време затворени у дома. Това заяви главният изпълнителен директор на Karex Го Миа Киат през март 2020 г., цитиран от Bloomberg.

Реалността обаче излезе друга - вместо това търсенето на презервативи да нарасне, то бележи срив и засегна редица производители на конрацептиви. Причината е спирането на социалния живот. Според главният изпълнителен директор на Karex търсенето рязко е спаднало на фона на затварянето на хотелите по време на локдауните.

Традиционните в някои държави програми за разпространение на презервативи също бяха засегнати от пандемията. "В Обединеното кралство например Националната здравна служба затвори повечето клиники за сексуално здраве, които раздават презервативи", заяви Киат.

Karex отчете загуба за фискалната 2020 г., приключваща през юни - първата година на загуба за компанията, откакто стана публична през ноември 2013 г. Цената на акциите на компанията падна с почти 50% през 2021 г.

С премахването на ограниченията продажбите на презервативи се покачват. Karex обаче планира производството на медицински ръкавици, което отбеляза растеж по време на пандемията. Подобни суровини и технологии се използват при производството на презервативи, казва ръководителят на Karex.