Китайската компания Pop Mart, която продава плюшените играчки Labubu, по предварителни оценки е отчела увеличение на печалбата си 4,5 пъти за първото полугодие спрямо същия период на миналата година, благодарение основно на рязкото увеличение на продажбите й в чужбина.Това съобщава Bloomberg, позовавайки се на изявление на китайската компанията.

Предварителните оценки за представянето на компанията за първата половина на годината показват значителен ръст на продажбите на годишна база.Печалбата за полугодието се е увеличила поне 4,5 пъти, а приходите - 3 пъти. От компанията Pop Mart отбелязват, че тези високи показатели са резултат основно от мерки за оптимизиране на разходите и голямото търсене на продуктите й в чужбина.

По данни на Bloomberg, потребителският интерес към играчките на Pop Mart е довел до увеличавана на пазарната капитализация на компанията до 40 милиарда долара, като стойността на акциите й през последната година е нараснала почти седем пъти.

Labubu са дизайнерски плюшени играчки. Те са създадени от хонконгския дизайнер и писател Лонг Джиашенг (Касинг Лунг), вдъхновен от скандинавската митология. Китайската компания Pop Mart произвежда тези играчки от 2019 г., но популярността на Labubu "излита нагоре" през 2024 г. - първо в Азия, а след това, благодарение и на световни шоу звезди и "вирусни" тенденции в социалните медии, и в други страни по света.