Уанг Нинг, главният изпълнителен директор на китайската компания Pop Mart, успя да увеличи личното си богатство с впечатляващите $1,6 милиарда само за седмица в края на април, показаха данните на Forbes. Причината е проста - повсеместният бум на куклите Labubu, които буквално завладяха света на колекционерите.
Макар данните към днешна дата да са различни, скокът в цената на акциите на Pop Mart с 13% бе основната причина за този финансов успех. Популярността на куклите Labubu, малки колекционерски арт играчки с характерни "зли усмивки" достигнаха рекорден интерес сред феновете по цялото земно кълбо.

Източник: Pop Mart
Labubu се продават в специални "слепи кутии", което значително увеличава търсенето и цените на тези играчки, като същевременно създава културен феномен. Куклите имат редки и ултраредки издания, които се превръщат в търсени колекционерски артикули, с което стимулират активност на вторичния пазар.
Впечатляващ ръст
Според последния доклад на компанията, цитиран от Business Insider, през 2024 г. приходите от серията "The Monsters", включително Labubu, са нараснали със 726,6% спрямо предходната година, достигайки около $415 милиона. Тази серия вече съставлява 23,3% от общите приходи на Pop Mart, което я прави най-голямото интелектуално притежание на компанията.
През първото тримесечие на настоящата година Pop Mart отчете ръст на приходите от 165-170%. Международните продажби са нараснали с 475-480%, като Северна Америка отбелязва впечатляващ ръст от 895-900 на сто. Компанията прогнозира, че през 2025-а приходите й ще нараснат с над 50% спрямо предходната година, а международните приходи ще се удвоят, достигайки над $1,38 милиарда.
Каква е тайната на успеха? 38-годишният Уанг Нинг успява да обедини изкуство, технологии и маркетинг в точни пропорции. Тази стратегия, комбинирана с ефективно дигитално позициониране и активност в социални мрежи като TikTok, доведе до експлозивния растеж, на който сме свидетели днес.