Китайската технологична компания Meituan Dianping направи впечатляващ дебют на борсата, след като набра милиони от инвеститорите. Акциите на компанията, чието приложение се използва от над 300 милиона души, подскочиха със седем процента в сутрешната търговия в Хонконг и приключиха деня с пет процента ръст, като така пазарната капитализация достигна $50 милиарда, пише CNN.
Силният старт на търговията е в ярък контраст със слабия дебют при предходното китайско IPO в града. През юли акциите на производителя на мобилни телефони Xiaomi се сринаха на първия ден и все още се търгуват над нива под първоначалната цена.Приложението на Meituan предлага редица услуги на едно място: резервации за обяд, закупуване на билети за кино, ваканции или споделено пътуване. Компанията набра $4,2 милиарда от дебюта.
Компанията, която обича да нарича себе си "Amazon на услугите", се възползва от ентусиазма на китайските потребители да правят колкото се може повече от телефоните си. Тя бе основана през 2015 година чрез сливането на две по-малко компании - Meituan и Dianping - които бяха разглеждани като китайските еквиваленти на Groupon и Yelp.
Meitaun планира да използва събраните от IPO-то средства за обновлението на технологията, разработване на нови продукти и услуги, както и за придобивания и сливания.
По-рано тази година тя закупи китайската компания за споделени велосипеди Mobike в сделка за около $3 милиарда.
Сред най-популярните инвеститори в нея са Google и Tencent.