Китайският производител на мобилни телефони Xiaomi Inc. отчете ръст на печалбата през второто тримесечие на годината от 68,3 процента. Силните продажби бяха подкрепени и от скок в приходите от по-малкия, но бързорастящ, бизнес с устройства като умни телевизори и други, предава Reuters.
Xiaomi, чийто евтини устройства станаха много популярни в страни като Индия, отчете двоен ръст на приходите от чужбина.
Това е първият отчет на компанията след първоначалното публично предлагане, на което тя набра $4,72 милиарда. Пазарите оцениха компанията на около $54 милиарда, почти наполовина от първоначално очакваните около $100 милиарда.
Присъствието на Xiaomi на борсата не минава без проблеми. Акциите ѝ в Хонконг поевтиняха с около една пета от пика си заради притеснения относно оценката на компанията и възможността за търговия в континентален Китай.За трите месеца до края на юни приходите достигнаха 45,24 милиарда юана ($6,58 милиарда) от 26,88 милиарда юана през същия период на миналата година. Нетната печалба достига 14,63 милиарда юана, сравнено със загуба от 11,97 милиарда юана преди година. Приходите от чужбина достига 16,4 милиарда, или 36,3 процента от общите.
Xiaomi се справя отлично с продажбата на евтини устройства, но те носят едва 8,8 процента марж. За сравнение, маржът на iPhone X е около 60 процента, по данни на анализатори.
Затова компанията опитва да промени модела си, като се фокусира върху собствения си магазин за приложения, продажба на реклама и други.