Бюджетният авиопревозвач Ryanair ще плати общо 70 милиона евро или 61,6 милиона паунда обезщетения на клиентите си заради отменените полети в следващите шест месеца. В сметката влизат и разходите за предоговаряне на условията за пилотите на компанията.
Това потвърдиха от ръководството й по време на представянето на финансовите си резултати, цитирани от Business Insider.
През миналия месец фирмата обяви, че над 2000 полета няма да бъдат обслужени заради недостиг на пилотите. Според пуснати по-късно анализи Ryanair е затруднена в привличането и задържането на кадри.
Компенсациите на клиентите на авиокомпанията ще струват 25 милиона евро или 22 милиона паунда.
По думите на изпълнителния директор Майкъл О'Лиъри кризата е предизвикала ръководството да предприеме действия за осигуряване на по-конкурентно заплащане на пилотите и възможности за кариерно развитие.
"Сега ще преминем към предлагане на значително по-високо (с над 20%) заплащане и по-добри перспективи за кариера", коментира той.
Новите договори с персонала ще увеличат разходите на Ryanair с 45 милиона евро за втората половина на финансовата година и с над 100 милиона евро за цялата година.
Изказването на О'Лиъри дойде след като авиокомпанията обяви скок със 7% на приходите до 4,4 милиарда евро, а на печалбата преди облагането с данъци с 11 на сто до 1,2 милиарда евро.