Реализираните количества бира през 2016 г. са най-високите за последните 8 години. Продажбите се доближават до обемите им от 2007 и 2008 г., които бяха едни от най-успешните за бранша. Тогава бяха отчетени 5,3 млн. хектолитра бира продажби, но при действащи към онзи момент 9 пивоварни. отчете Съюзът на пивоварите в България (СПБ) на годишното си Общо събрание.

През 2016 г. членовете на Съюза на пивоварите - "Болярка - ВТ" АД, "Бритос" ЕООД, "Загорка" АД, "Каменица" АД, "Карлсберг България" АД и "Ломско пиво" АД общо са реализирали 5 181 000 хектолитра бира, което е с 2,5% повече от продажбите им през 2015 г.

4 милиона лева повече акцизи влизат в държавната хазна през 2016 г. от пивоварния сектор, По данни на Агенция Митници постъпленията от акциз за бира през изминалата година са 81,3 милиона лева, което е с 5% повече спрямо 2015 г. Приходите от ДДС са 60 млн. лева.

Пивоварите отбелязват активен инвестиционен процес, ръст в продажбите на бира, устойчива работната заетост, силни информационни кампании в подкрепа на модерната бирена култура, изпълнени ангажименти за социална отговорност и защита на потребителите. През 2016 г. капиталовите инвестиции на всички членове на Съюза са близо 43 милиона лева.

Запазват се тенденциите за намаляване на дела на продажбите в РЕТ бутилки, който за 2016 г. е 57,5% (срещу 60% през 2015 г) и увеличаване на дела на кеновете - 13%. Стабилни остават нивата на продажбите в стъклени бутилки - 24% и на наливното пиво (кегове) с 5,5%. В сравнение с 2015 г. лек ръст от 4% беше отчетен при експорта на бира. Традиционно около 93% от консумираното в страната пиво се осигурява от членуващите в СПБ пивоварни.

Резултати показват, че процесите на българския бирен пазар са идентични с общоевропейските и индустрията като цяло бележи устойчиво развитие. Пивото като висококачествен натурален продукт продължава да привлича все повече консуматори, а откриването на нови малки и микро пивоварни стимулира развитието на категорията с разнообразие от различни стилове и асортименти бира, коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на сдружението.

През 2016 г. членовете на СПБ обогатяват портфолиото си с марките: Болярка Радлер, Столично пейл бок, Каменица Старо пиво, Staropramen Dark, Плевен пиво, Пиринско Младо пиво, Grimbergen launch. Освен тези 7 нови продукта пивоварните компании са позиционирали на пазара над 30 нови опаковки и разфасовки бира, което означава хиляди левове инвестиции за обновената гама от бутилки, кенове, етикети и капачки.

По данни на НОИ през изминалата година в икономическа дейност "Производство на пиво и малц" работната заетост е 2400 човека. От тях с най-висок брой са техниците и приложните специалисти - 890 човека, машинните оператори и монтажистите са 560, а ръководният състав и висококвалифицираните специалисти са общо 510 човека. За изминалата година средният осигурителен доход в бранша е 1350 лева.