Превърнал ли се е новинарският ви поток в социалната мрежа Facebook в низ от публикации от марки, мемове и пресподеляни клипчета? Отчасти това се дължи на факта, че платформата иска това да бъде така, но всъщност има и друга причина. Хората публикуват все по-малко лична информация в сайта, отколкото преди време, сочи публикация на The Informatiоn.
Цялостното споделяне е намаляло с 5,5% от средата на 2014 г. до средата на 2015 г. Затова и Facebook има по-малко постове, измежду които да избира за запълване на вашия новинарски поток.
По-големият проблем за компанията обаче е, че хората вече публикуват доста по-малко лична информация за себе си – постове за мислите им, живота им, как се чувстват. Според The Information този вид постове са отбелязали спад от 21% през същия времеви период. Понижението е продължило и през тази година, макар и с по-нисък темп – от 15 на сто на годишна база.
Най-голямата социална мрежа в света Facebook бе създадена именно на база на споделянето на лични неща и този тип публикации все още е голяма част от това, което кара хората да се връщат към нея ден след ден. Това означава, че този спад вероятно се възприема като сериозен проблем вътре в компанията.
Медийната публикация в The Information твърди, че Facebook е създал специален екип, който да търси начини за повишаване на споделянето. В нея се посочва още, че мрежата е направила личните статуси по-видни в новинарския поток и е улеснила споделянето на собствени постове.
Самият технологичен гигант омаловажи проблема в коментар за The Information, заявявайки, че „хората продължават да споделят тонове във Facebook; цялостното ниво на споделяне не само е останало силно, но и подобно на нивата от предходни години”.
Има няколко големи промени, които биха могли да обяснят защо споделянето е започнало да се изплъзва от Facebook. Първо – днес има много повече качествени социални мрежи, отколкото при зараждането на Facebook, като много от тях се справят по-добре при възползването от мобилните комуникации.
Също така е възможно социалната платформа на Марк Зъкърбърг до известна степен сама да си е докарала този проблем. Компанията постоянно променяше мнението си за това как трябва да работи Facebook, намаляваше размера му и после го увеличаваше, лъкатушеше профилите от частни на публични и отново на частни. Вероятно най-голямо влияние оказа това, че компанията превърна присъствието на компаниите и новините в по-видни и изтъкнати публикации в сравнение с личните постове.
Както отбелязва The Information, спадът в споделянето не е знак за край на Facebook. Социалната мрежа все още расте и има огромна база от редовни потребители. В дългосрочен план обаче е твърде вероятно едно понижение в личното споделяне да се окаже проблем пред задържането на хората в сайта.