Споделянето не е това, което беше във Facebook.

Проучвания показват, че потребителите публикуват все по-рядко в социалната мрежа, която разчита именно на тях за преобладаваща част от съдържанието в нея, съобщи The Wall Street Journal.

Компанията за маркетингови проучвания GlobalWebIndex обяви, че през третото тримесечие 34% от потребителите на Facebook са обновили статуса си, а 37% са споделили собствени снимки спрямо съответно 50% и 59% през същия период година по-рано.

Ползващите най-голямата социална платформа все още я посещават редовно. Към юни около 65% от всичките 1,49 милиарда месечни потребители на Facebook са посещавали сайта ежедневно.

Тези дни обаче се забелязва тенденция, според която хората са по-склонни да се спотайват или да харесват, отколкото да публикуват мнение или снимка.

Засега това не е проблем за компанията на Марк Зъкърбърг, която изкарва пари от показването на реклами в полезрението на потребителите. Очаква се социалната мрежа да обяви скок от 36% на приходите си, когато отчете финансовите си резултати за третото тримесечие на годината в сряда.

Това обаче може да се превърне в проблем по-нататък. През 2009 г. изследователи на Facebook казаха, че е „жизненоважно" социалните мрежи да насърчават широк кръг от потребители да допринасят със съдържание.

Ако по-малко потребители публикуват, „Facebook потенциално може да изглежда доста сух или скучен", заяви Джейсън Мандър от GlobalWebIndex.

Затова Facebook отвръща на удара с нови функции. От месец май платформата постави подсказки, свързани с текущи събития, в горната част на нюз фийда на някои потребители с цел да породи разговори. Напомнянията са отчасти базирани на харесванията и местоположението на дадения потребител.

Представител на Facebook поясни, че компанията тества „навременни напомняния за неща, за които хората може да искат да публикуват".

Социалната мрежа въведе и други функции, за да насърчи споделянето, включително нови „емоджи", които дават на потребителите по-широка гама за изразяване, освен харесване. През март Facebook пусна "On This Day" (на този ден) - функция, която позволява на потребителите да преживеят отново и споделят предишни публикации.