Trump Media обяви споразумение с Crypto.com за стартиране на серия борсово търгувани фондове (ETF) и свързани продукти, съобщават световните агенции. В резултат акциите на компанията майка на социалната мрежа на американския президент скочиха с 9% в извънборсовата търговия.
В прессъобщението от понеделник Trump Media заяви, че ETF-ите и борсово търгуваните продукти ще имат фокус върху Made in the USA активите и ще бъдат пуснати по-късно тази година, при одобрение от регулаторните органи.
Фондовете ще бъдат предлагани под новия бранд Truth.Fi. Според прессъобщението, криптоборсата ще "поддържа бекенд технологията, ще осигурява съхранение и ще доставя криптовалутите за ETF-ите", които ще включват уникален микс от дигитални активи като биткойн и кронос (токена на Crypto.com), наред с традиционни ценни книжа от различни индустрии, включително енергетиката.
Иначе казано, основната част от работата ще бъде свършена от Crypto.com, която има офис с над 700 служители в България, а пък от фирмата на Тръмп ще дойде брандът.
Преди време Money.bg разказа за рязкото намаляване на служителите на криптоборсата у нас.
Ако ETF-ите бъдат пуснати, те ще бъдат достъпни на международно ниво, включително в Европа и Азия, на големи брокерски платформи и чрез приложението на Crypto.com, което има 140 милиона потребители в цял свят.
Това е най-новото навлизане на президента Тръмп в криптосферата, след като семейството му въведе няколко Trump-брандирани NFT колекции и мемкойни, като освен това и обяви планове за създаване на своеобразна крипто банка.
Компанията, която управлява платформата Truth Social, е подложена на натиск от инвеститорите от началото на годината въпреки завръщането на президента Доналд Тръмп в Белия дом. Преди вчерашното повишение, акциите бяха паднали с 38% само през 2025 г.
Обявлението допълнително размива границата между бизнес начинанията на президента и неговата политическа програма.
Тръмп е мажоритарен собственик на Trump Media, която има пазарна капитализация от около 4,6 милиарда долара. Това е малък и губещ бизнес. Миналия месец Trump Media отчете загуба от 400 милиона долара за 2024 г., при приходи от 3,6 милиона долара.
Въпреки че Тръмп използва Truth Social като основна комуникационна платформа, все още не може да се каже, че има огромен наплив към социалната мрежа.