Датският производител на играчки Lego регистрира рекордни резултати за приходи и печалба в края на 2020 г. поради голямото търсене на продуктите на компанията сред купувачи от всички възрасти в услвията на пандемията от коронавирус.

Според прессъобщението на компанията нетната печалба за годината се е увеличила с 19% до 9,92 милиарда датски крони (1,6 милиарда долара), в сравнение с 8,31 милиарда крони през предходната година. Оперативната печалба също е скочила с 19% до 12,91 милиарда крони от 10,84 милиарда крони година по-рано.

Приходите се увеличават с 13% до 43,656 милиарда крони от 38,544 милиарда крони. Според Bloomberg това са най-високите приходи, които исторически датската компания е спечелила за една година.

Под ръководството на главния изпълнителен директор Нилс Кристиансен, Lego инвестира сериозно в развитието на онлайн платформи и продукти, които свързват пластмасовите конструктивни блокчета с цифровите технологии. Компанията обаче разширява и физическото си присъствие на световния пазар.

Миналата година са отворени 134 нови магазина с марка Lego по целия свят, включително 91 в Китай. През 2021 г. компанията планира да открие още 120 магазина, 80 от които ще бъдат разположени в Китай.

"През последните две години инвестирахме сериозно в инициативи за подкрепа на дългосрочния растеж, каза Кристиансен. През 2020 г. започнахме да виждаме ползите от това, особено в електронната търговия и продуктовите иновации."

Lego наема стотици нови служители, които да работят по дигитални проекти, като продължават да цифровизират дейността на компанията и нейните продукти. Към края на 2020 г. в Lego работят 20 468 служители спрямо 18 800 в края на 2019 г., се казва в съобщение за пресата.