Към неясна дестинация се запъти платформата за споделено пътуване Lyft, която обяви драстични съкращения в опит да ограничи разходите си, съобщават световните агенции.
Контекст: Lyft е най-големият глобален конкурент на Uber, но компанията по-трудно се справя с променящите се предпочитания на потребителите и предизвикателствата на пазара.
Последователните удари от пандемията и от икономическата несигурност поставиха Lyft в положение да държи ниски цени за пътуванията, за да запази пазарен дял. Опасенията на инвеститорите са, че тази тактика прекалено силно ограничава печалбата и не може да се прилага дългосрочно.
Затова и новият изпълнителен директор Дейвид Ришър започна ограничаване на разходите.
Детайли: Официално не се коментира колко са засегнатите, но по информация на WSJ става дума за около 30% от всички служители - или над 4000 души. През ноември бяха освободени близо 700 души.
Сега очакването е, че след съкращенията разходите на компанията ще паднат наполовина.
Още нещо: Преди няколко седмици Ришър обяви, че Lyft не се продава. Това разочарова някои наблюдатели, които бяха на мнение, че след излизането от компанията на нейните основатели подобно развитие вече става възможно.