С много добри резултати е приключила 2022 г. платформата за споделено пътуване Uber. Последното тримесечие, което от компанията определят като "най-силното си до момента" е с 19% ръст на поетите адреси до общо 2,1 млрд., т.е. средно по 23 млн. пътувания на ден.
Увеличава се и броят на водачите с над една трета, включително и сред тези, които за първи път са се регистрирали в платформата. Активните потребители са около 100 млн. месечно. Приходите са 8,6 млрд. долара или 49% по-добър резултат в сравнение със същия период на 2021 г. Печалбата преди данъци и амортизация е 665 млн. долара - по-добра от прогнозите на Уолстрийт.
"Гледахме и търсихме - не виждаме никакви знаци на намаляване на потребителското търсене към момента", коментира изпълнителният директор Дара Хосровшахи пред CNBC.
По думите му инфлацията се превръща във фактор повече хора да си докарват страничен доход през Uber. Тя повиши и цената на самата услуга, която все още не е на нивата от преди пандемията, но тенденцията е именно в тази посока - все повече хора отново пътуват, за да работят, за да пазаруват или за да се забавляват.
Бизнес моделът на Uber и на останалите компании от споделената икономика винаги е бил поставян под въпрос от някои анализатори, но поне при настоящата икономическа ситуация компанията изглежда стабилна в обозримо бъдеще.