Медийният магнат Рупърт Мърдок заяви, че повече от 100 вестници в Австралия, които са негова собственост, ще преминат изцяло на електронен вариант или ще бъдат закрити. От следващия месец 76 регионални и местни вестници ще бъдат само онлайн издания и 36 ще бъдат закрити напълно, предаде BBC.
Компанията на Мърдок News Corp Australia съобщи, че този ход ще означава загуба на работни места, но не каза колко точно ще бъдат съкратените. Блокирането заради коронавируса засегна сериозно приходите от реклама, засилвайки спада в медийния сектор на страната.
Изпълнителният директор на News Corp Майкъл Милър, изтъкна като причина пандемията, която е засегнала сериозно бизнеса. "Covid-19 повлия на устойчивостта на изданията.Следователно, за да отговорим на тези променящи се тенденции, ние прекрояваме News Corp Australia, за да се съсредоточим върху мястото, където се движат потребителите и бизнеса и да затвърдим позицията си на водещата австралийска медийна компания", заяви Милър.
Основните ежедневници на News Corp, включително Herald Sun и The Daily Telegraph, ще бъдат по-фокусирани върху държавата, със съдържание регионални и социални теми.
По-големите регионални вестници, като Hobart Mercury или NT News, ще продължат да съществуват в хартиени издания.
Глобалната империя на Мърдок се корени в австралийски вестници. Но подобно на медийните пазари и в други части на света, индустрия в Австралия се огъва под силен натиск през последните години, защото рекламодателите се ориентират към интернет гиганти като Facebook и Google.
Няколко медийни компании в страната вече направиха съкращения или закриха напълно изданията си по време на пандемията, като Buzzfeed Australia и 10 Daily, новинарски уебсайт на собственика на ViacomCBS.
По-рано тази година Australian Associated Press, който бе част от собствеността на News Corp, обяви, че приключва след 85 години съществуване на пазара.