Изграждането на телекомуникационна инфраструктура изисква значителни инвестиции от страна на индустрията, но без тях дигитализацията не би била възможна, заяви Матиас Лоренц пред министрите на електронното управление Божидар Божанов и на иновациите и растежа Даниел Лорер, български и международни представители от технологичната индустрия. Старшият директор "Маркетинг" и член на Лидерския екип на А1 Австрия участва в 12-та конференция Digitalk, на която А1 е технологичен партньор.

Матиас Лоренц, който отговаря за развитието на новите продукти и пазарни стратегии на А1 Австрия, сподели, че всеки жител на Австрия е използвал средно около 1000 GB, което се равнява на приблизително 280 хиляди часа гласова телефония на човек от населението.

Той посочи, че от 2004 г. досега потреблението на данни в мрежата в Австрия се е увеличило 760 пъти, до приблизително 5 хиляди петабайта или средно по 1000 GB на всеки от гражданите на Австрия. Очакванията са обемът от данни да продължи да нараства значително и до 2030 година да достигне нива между 65 000 и 80 000 петабайта, като инвестициите, които е необходимо телекомуникационната индустрия да направи, са между 10-12 милиарда евро.

Матиас Лоренц заяви пред участниците в конференцията, че технологиите са тези, които позволяват силния тласък за повишаване на динамиката, надеждността и ефективността на бизнеса и обществото. Пред участниците в конференцията Digitalk той коментира още, че развитието на технологиите и нарастването на потреблението на данни води до пет хипотези за най-вероятните предстоящи промени през следващите няколко години.

На първо място той посочи алгоритмизацията на обществото, която ще допринесе компютрите да поемат ежедневните решения на оперативно ниво. Той прогнозира значително разширяване на обхвата на "Интернет на нещата", както и сериозно развитие на гласовото разпознаване, което се очаква да измести клавиатурите като средство за взаимодействие между човека и компютъра.

Матиас Лоренц прогнозира също разгръщане на потенциала на изкуствения интелект (AI) и създаването и разпространението на нови, децентрализирани мрежи. Не на последно място той отбеляза и потенциала на разширената реалност (Augmented reality), при която физическите и дигиталните взаимодействия ще се комбинират.

В събитието се включиха над 30 лектори от международната технологична индустрия по теми, свързани с дигиталната икономика, устойчивото развитие, социалното предприемачество, киберсигурността и т.н.

А1, част от A1 Group, е водещ доставчик на дигитални услуги и телекомуникационни решения в България. Компанията предоставя мобилни и фиксирани услуги, високоскоростен интернет, интерактивна, цифрова и сателитна телевизия, четири собствени спортни канала с марката MAX Sport, платежни услуги, ICT, cloud и IoT бизнес решения на над 4,8 милиона клиенти. През 2021 г. A1 България отчита приходи от 574,1 млн. евро, а сравнимата EBITDA e 218,3 млн. евро.

A1 Group е водещ телекомуникационен доставчик в Централна и Източна Европа с повече от 26 млн. клиенти. A1 Group оперира в седем държави: Австрия, България, Беларус, Хърватия, Словения, Северна Македония и Сърбия, а приходите на Групата за 2021 година възлизат на 4,75 милиарда евро. Портфолиото на A1 Group включва гласова телефония, високоскоростен интернет и мултимедийни услуги, както и решения в областта на високите технологии, преноса на данни и онлайн разплащанията. Групата разполага със стабилен акционер в лицето на América Móvil - един от най-големите телекомуникационни доставчици в света.