Една от най-известните и големи компании за луксозни стоки в света - LVMH Louis Vuitton Moët Hennessy, подписа нов 5-годишен договор с българския си партньор Авенди, която е част от ВМ Финанс Груп. Договорът осигурява присъствието на българския пазар на брандове от портфолиото на LVMH. Партньорството между Moët Hennessy и Авенди започва преди 20 години с вноса на българския пазар на емблематичните марки шампанско Dom Pérignon и Moët & Chandon.

Българската компания ще продължи да се грижи за дистрибуцията и маркетинга на брандове като шампанските Dom Pérignon, Veuve Clicquot, Ruinart, Moët & Chandon, Krug, La Grand Dame; коняк Hennessy; водката Belvedere; уиски брандовете Glenmorangie и Ardbeg; и вината от известните изби Cloudy Bay и Terrazas. Отскоро към това портфолио се добавя и чисто новият продукт на Moët Hennessy - Chandon Garden Spritz, вълнуваща комбинация от изключително пенливо вино с битер ликьор от свежи портокали.

"Да имаш партньор като Moët Hennessy носи безброй възможности. Глобално LVMH е новатор, провокатор, инициатор на идеи и не се страхува от промените. Смятам, че всяка компания, устояла на времето и предизвикателствата, се е справила именно заради способността си да се адаптира към променящата се динамична и конкурентна среда", казва Лила Павлова, която е бранд мениджърът за Moët Hennessy в "Авенди". Тя е човекът, познаващ до най-малкия детайл марките в портфолиото на Moët Hennessy.

Плановете на Авенди за марките на Moët Hennessy на българския пазар

"Развиваме марките от портфолио Moët Hennessy според световните насоки и глобални препоръки, но и според нуждите на нашия пазар и консуматор. Моята практика показва, че не всяка глобална инициатива, може да донесе очакваните ползи за българския пазар. Тук Авенди като партньор може да оцени потенциала и да представи експертизата си", разказва Лила. Грижата за марките на Moët Hennessy включва не само "опазването" на доброто име на брандовете, но и развиването им на местния пазар по най-подходящия за културата и средата начин с готовност да променяш играта, когато е необходимо.

Повечето инициативи и кампании на Авенди, свързани с представянето на марките у нас, залагат тъкмо на новаторството и на смелия подход към клиенти и партньори. Затова например сега Лила Павлова и екипът на компанията се опитват да създадат нов тренд в консумацията на шампанско. Целта им е да разширят терена на категорията като я "заведат" освен в нощните заведения, където тя традиционно присъства, и в ресторант. Идеята е в България да се изгради културата на "шампанско на чаша", както често се предлага напитката в много развити европейски държави.

Друг иновативен подход към представянето на питие, обичайно предпочитано от потребителите у нас, каквото е уискито, е изборът на нова посока на комуникация. Наситеността на пазара от най-различни марки уиски предложи и наситеност от послания и "експертни" мнения, затова Glenmorangie, брандът под шапката на Moët Hennessy, измества фокуса към преживяването и към желанието на потребителя да опита нещо, в което се призпознава, за да може лесно да отговори на въпроса "Това харесва ли ми?" И ако следва "Да", да няма необходимост от допълнителни обяснения, а едно "Просто е вкусно!" да е достатъчно.

В категория коняк Авенди също завърта гледната точка с цел да обърне и представите. А те обикновено са, че коняк се пие в зимните месеци по празниците. Това показват и числата - около 30% от годишните продажби на Hennessy се реализират в периода ноември-декември. Но истината е, че не е необходимо да се чака Коледа, за да си доставиш удоволствието от качествения коняк. По тази причина Авенди и Moët Hennessy си поставят амбициозната цел до 5 години марката Hennessy да излезе извън ограниченията на категорията коняк. Тази промяна вече започна с поредицата събития "Oh So classic cocktails" и продължава и през 2021 г., когато конякът ще излезе от стереотипите, за да влезе в коктейлите и сърцата на ценителите като питие, достойно за наслада през цялата година.

"Зад всяка кампания стои много труд и упоритост от страна на целия екип на Авенди - маркетинг и търговска сила. Благодарение на търговския екип успяваме да реализираме и позиционираме марките на Moët Hennessy по най-добрия начин", убедена е Лила Павлова и всичко, което казва, се потвърждава и от добрите резултати, отбелязвани от компанията. Самата тя има поглед върху работата в "Авенди" не само като бранд мениджър на Moët Hennessy, тъй като е част от фирмата вече няколко години.

LVMH избра България за тестови пазар на иновативни продукти

Всъщност Лила поема портфолиото на Moët Hennessy в началото на март 2020 г., когато затварят вратите на всички заведения и работата ѝ става практически невъзможна. Как се справяш в такава ситуация, когато на теб се разчита да отговаряш и да развиваш марки, чието позициониране и комуникиране изглежда напълно невъзможно? "Наложи се да адаптираме цялата стратегия, да се опитаме да променим и навиците на потребителите, които до момента смятаха, че консумацията на шампанско се случва само в дискотека или клуб", разказва Лила. И после добавя, че трудната ситуация ги е подтикнала да търсят нови пътеки за среща с потенциалните клиенти и на финала резултатите са се оказали много по-добри от очакваното.

И макар настоящата ситуация да е предизвикателна за всички, вълнението в работата с подобни марки никога не отсъства, както потвърждава и Лила. "Най-голямо беше, когато в края на миналата година Moët Hennessy обявиха България за един от няколкото тестови пазара в Европа за новата марка в портфолиото си - Chandon Garden Spritz", разказва Лила. Сега тя е част от целия процес по въвеждането и позиционирането ѝ на пазара, което е сред най-ценните моменти в работата ѝ, защото ѝ носи мотивация и заряд. А те могат да се поддържат само в среда, която "гори" с твоя огън, както казва самата Лила. Заедно с това тя получава още знания, нови хоризонти и възможности за общуване с някои от големите професионалисти в бързооборотния (FMCG) сектор, но и нещо може би по-важно - вдъхновение. Лила разказва за брандовете от повереното ѝ портфолио с искреност и грижа, които издават едно - тя обича работата си, но и работата ѝ е безкрайно вълнуваща.

И когато хора като Лила и екипа на Авенди заедно с компания като Moët Hennessy стоят от двете страни на едно бизнес партньорство, то е обречено на успех, защото работата се превръща в кауза, а доверието е същинската разменна монета - не просто подпис в края на важен документ.