От стрийминг платформата Netflix обявиха, че инфлацията, войната в Украйна и ожесточената конкуренция са допринесли за загуба на абонати за първи път от повече от десетилетие. Според прогнозите на компанията предстои още свиване, след успехите по време на пандемията. Спадът на Netflix е с 26%, което изтри $40 милиарда от пазарната й стойност.

След като през януари предупреди за много слаб ръст на новите абонати, компанията вече загуби почти половината от стойността си.

Netflix вдига цените (в САЩ и Канада засега)

Netflix вдига цените (в САЩ и Канада засега)

Темпът на увеличение на потребителите се забавя и компанията търси начин да постигна растеж на приходите

Netflix заяви, че е загубила 200 000 абонати през първото си тримесечие на годината, което е доста по-малко от предишната й прогноза за добавяне на 2,5 милиона нови абонати.

Спирането на дейността на компанията в Русия след войната в Украйна са довели до загуба на 700 000 руски абонати.

Лошите резултати поразиха акциите и на други компании за видео стрийминг, като на Roku паднаха с над 6%, на Disney с 5%, а на Warner Bros Discovery с 3,5%.

Netflix, която към момента има 221,6 милиона абонати, за последно беше съобщила за загуба на клиенти през октомври 2011 година.

Български и европейски телекоми поискаха Netflix и Google да плащат за мрежите

Български и европейски телекоми поискаха Netflix и Google да плащат за мрежите

Значителна част от трафика идва от американските технологични гиганти, а инвестициите са скъпи, казват компаниите