През миналия месец Netflix посочи, че конкуренцията в стрийминг услугите се засилва и че гигантът очаква понижаване на броя на абонатите си през следващите тримесечия, предаде Zero Hedge. В отговор на това, от компанията възнамеряват да похарчат значителната сума от 15 млрд. долара за развитие на програмата си през следващата година, като с нея те ще изпреварят всички останали доставчици в сектора.
"Планираме да увеличим разходите си значително", коментира главният изпълнителен директор на Netflix Рийд Хейстингс по време на конференцията DealBook по-рано тази седмица. "Ние растем и инвестираме по целия свят. Силни сме в сериалите, а сега вече ставаме все по-силни и във филмите." По думите му плановете на компанията са наистина да изпревари значително основните си конкуренти в стрийминга.
Последният финансов доклад на Netflix остави пазарите със смесени чувства. От една страна, компанията е реализирала по-високи приходи от очакваното през последното тримесечие, но, от друга, се наблюдава тенденция на понижаване на броя на абонатите. По-рано тази година Netflix увеличи цената на стрийминга си на HD от 10,99 до 12,99 долара месечно в САЩ.
"След като увеличихме цената, задържането на потребителите все още не се е възстановило устойчиво на равнището си от предишната цена, което доведе до забавяне на ръста на броя абонатите", посочват от компания в писмо до акционерите си през миналия месец.
Все пак Netflix остава най-популярната стрийминг услуга в света, въпреки че има критики, че компанията е твърде зависима от кредитирането. "Растящият дълг, в комбинация със забавянето на броя на абонатите, е значителен проблем, тъй като не се очаква компанията да реализира печалба през следващите няколко години", пишат от Zero Hedge.
Поради тази причина акциите на Netflix останаха относително непривлекателни за пазарите през тази година. Инвеститорите търсят основно компании със стабилни парични потоци, основно заради нарастващия риск от изпадането на икономиката в рецесия.
Същевременно сред останалите пазарни играчи в този отрасъл са Disney+, Apple TV, Amazon Prime, Hulu и YouTube и към края на тази година те вече започнаха да набират сериозна инерция.